رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: بودجه زیارت در سال جاری ۱۵ میلیارد تومان است که متأسفانه تاکنون دولت در این رابطه ریالی پرداخت نکرده است.‌

دولت در رابطه با موضوع زیارت ریالی پرداخت نکرده است

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر در نشست خبری آخرین اقدامات مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی، اعلام جزئیات ردیف بودجه‌ لایحه سال ۹۹ و اعلام آخرین اقدامات در سطح ملی برای استان  خراسان رضوی که در محل دیوان محاسبات استان برگزار شد، با بزرگداشت روز مجلس، اظهار کرد: مهم‌ترین فاکتور شهید مدرس رابطه خوب وی با مردم بود. امروز اگر خواهان راه مدرس هستیم و می‌خواهیم مجلس شورای اسلامی جایگاه خودش را داشته باشد باید رابطه بین موکل و وکیل به نحو احسن برقرار باشد.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر با بیان اینکه مجلس در رأس امور است، افزود: مجلس شورای اسلامی قابل مقایسه با قوای دیگر نیست، لذا اگر امروز شاهد هستیم که مجلس نتوانسته جایگاه خودش را حفظ کند به این دلیل است که رویکرد خود را در ارتباط با مردم تعریف نکرده است.

وی تصریح کرد: وقتی مردم نتوانند حرف‌های خود را از طریق نماینده‌هایشان بیان کنند این جایگاه از نماینده صلب می‌شود. از مقصرین اصلی در این امر رئیس مجلس و رئیس‌جمهور هستند که با ایجاد فضای دیکتاتوری در مجلس از ناحیه هیئت رئیسه باعث شدند حرف مردم در مجلس زده نشود، لذا در نتیجه شاهد تجمعات مردم برای رساندن حرف‌هایشان به دولت هستیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اگر نماینده‌ای در طول چهار سال در رابطه با پیگیری خواسته مردم عملی انجام نداده باشد نماینده نیست، نماینده باید مطالبه گر و زبان مردم برای برآورده شدن خواسته به حق باشد. مسائل و مشکلات را باید به‌صورت واقعی دید، متأسفانه امروز برخی نمایندگان موج‌سواری می‌کنند و به دنبال رأی جمع‌کردن هستند نه به دنبال حقوق مردم.

وی با بیان اینکه امروزه تعدادی از نماینده‌ها مخالف دولت به جهت عوام‌فریبی و کسب آرا شده‌اند، گفت: باید برای ارزیابی عملکرد نماینده‌ها فعالیت آنان را در طول چهار سال بررسی کرد.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر در رابطه با بودجه استان، ادامه داد: مجموعه اعتبارات استانی ما اعم از جاری و عمرانی دو هزار ۴۶۰ میلیارد تومان است که ۴۱.۸ درصد آن از ابتدای سال جاری محقق و تقریباً در حدود ۳۰ درصد آن عقب‌افتادگی داریم. عمده عقب‌افتادگی ما در بودجه عمرانی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:۸۸۷ میلیارد تومان اعتبارات در استان در نظر گرفته‌شده که ۶۶ درصد از آن از ابتدای سال جاری تخصیص‌یافته، هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان نیز اعتبارات تملک دارایی بوده که تاکنون ۳۰ درصد از آن تخصیص‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰.۴ درصد از اعتبارات نفت و گاز تخصیص پیداکرده است، اظهار کرد: باید تاکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد از آن‌ها محقق می‌شد، ۳۰.۴ درصد از اعتبارات متوازن از امکانات کشور در استان و همچنین ۲۸.۹ درصد نیز در سطح ملی در نظر گرفته‌شده است.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر در رابطه با بودجه حاشیه شهر مشهد، افزود: در سال گذشته ساماندهی حاشیه کلان‌شهرهای مذهبی پیش‌بینی شد اما هنوز چیزی به خراسان رضوی نرسیده است. در حوزه زیارت نیز حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تعیین‌شده که متأسفانه دولت در رابطه با موضوع زیارت ریالی پرداخت نکرده است.‌

حجت‌الاسلام پژمان‌فر در ادامه با اشاره به اقدامات مجمع نمایندگان استان، عنوان کرد: جلسات مختلفی در مجمع برگزارشده و رویکرد ما به‌جای مطالبه گری تبدیل‌شدن به بازو برای حل مسائل قانونی و جاری سازمان‌ها بوده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در موضوع آب مشهد، اظهار کرد: از مهم‌ترین اقدامات برگزاری جلسات با حضور وزیر نیرو و نماینده‌های استان برای حل مسائل بحرانی مشهد بود، لذا طی مکاتبات با رئیس‌جمهور برای اخذ ۶۷۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات موضوع آب در مشهد تلاش شد.

وی با بیان اینکه درزمینهٔ برگشت مالیات‌ها در استان اقدامات مهمی انجام شده است، افزود: جلسه‌ای با روسای ایران‌خودرو گذاشتیم اما متأسفانه دفاتر مالیاتی آن‌ها در تهران شکل گرفته و منابع مالی آنان به آنجا واریز می‌شود، لذا طی پیگیری‌های انجام شده، قرار بر ایجاد دفتر در استان شد که از مازاد هزینه‌های آن می‌توان برای حل مشکلات استان استفاده کرد.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر با اشاره به معافیت کتاب‌فروشان از مالیات، گفت: اجرای طرح هادی در تمام روستاها و گرفتن اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای برخی مشکلات جانبازان و ایثارگران از دیگر عملکردهای مجمع بوده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی راه کاهش نرخ تورم را خلق منابع جدید دانست و عنوان کرد: اگر مدیریت درست باشد به‌جای واردات آرد با حمایت کشاورز می‌توانیم اقتصاد را رونق ببخشیم و عمده مشکلات دولت را در این زمینه حل کنیم.

وی ادامه داد: درزمینهٔ آلودگی هوا، اعتباراتی را برای دستگاه‌های آلاینده پیش‌بینی کرده و اقداماتی در این زمینه در نظر گرفتیم. درزمینهٔ تصرفاتی که در ارتفاعات جنوب مشهد اعمال شده است پیگیری‌هایی صورت گرفته، هرچقدر اکوسیستم آن منطقه را از بین ببریم آلودگی را بیشتر کرده‌ایم لذا باید از این امر جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر در انتها اظهار کرد: هیچکدام از درآمدهای افزایش بنزین در خزانه نیامده است و ما نمی‌دانیم دولت با این درآمد چه کار می‌کند، بنده اعلام کردم ما نگران پول مردم هستیم و وقتی رئیس‌جمهور می‌گوید: «ما این پول را صد درصد به مردم می‌دهیم» اما هیچ گزارشی مبنی بر میزان این پول ارائه نمی‌کند، نگران‌کننده است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها