رییس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد از برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ ملل با حضور 2 هزار و 200 دانشجو خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: بازدید از این جشنواره برای عموم شهروندان آزاد است.

جشنواره فرهنگ ملل با حضور 2200 دانشجو خارجی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، زینب موذن زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ ملل همزمان با جشن 70 سالگی دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: این جشنواره در راستای دیپلماسی علمی و تجارب درخشانی بوده و شعار این دوره از جشنواره «دیپلماسی علمی توسعه پایدار روابط بین الملل» است.

وی گفت: این جشنواره در بخش های علمی، فرهنگی، ورزشی، صنایع دستی و غذای ملل با حضور بیش از 2 هزار و 200 دانشجو از 27 کشور جهان، همچنین رایزنان فرهنگی، سفرا، نمایندگان بین المللی و مقامات عالی رتبه کشور 14 تا 16 آذرماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

رییس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: غذا به عنوان یکی از نشانه های فرهنگ بین الملل، دستور پخت انواع غذاهای محلی توسط دانشجویان ارائه می شود و سپس توسط داوران مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: تفاوت این دوره با دوره های قبل، در نوع برگزاری آن و امکان حضور عموم شهروندان در این جشنواره است تا بتواند در توسعه دوستی و محبت بین جامعه انسانی را نیز در بر بگیرد.

موذن زاده با اشاره به حضور 24 هزار دانشجو در دانشگاه فردوسی گفت: از این میان 2 هزار و 100 دانشجو بین الملل از 30 کشور از جمله عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، فلسطین، آمریکا، روسیه و ... در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. هدف از جذب این دانشجویان تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد است که این دانشجویان می توانند سهم موثری در گسترش مرزهای علم و به خصوص صلح داشته باشند.

وی تاکید کرد: دانشگاه فردوسی در راستای دیپلماسی علمی، سعی در جذب دانشجویان، تبادل استاد و تفاهم نامه و قرارداد های بین دانشگاهی و بین المللی دارد تا از این طریق بتواند نسبت به افزایش رنکینگ علمی دانشگاه عمل کند.

رییس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: دانشجویان بین اللملل به عنوان سفرای دانشگاه فردوسی در کشور خودشان هستند و به وسیله آنها دانشجویان این کشورها علاقه مند به حضور در دانشگاه فردوسی می شوند.

برچسب‌ها