وزارت امور خارجه آمریکا به مناسبت روز جهانی یادبود قربانیان تسلیحات شیمیایی بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه مضحک آمریکا در روز جهانی یادبود قربانیان تسلیحات شیمیایی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا در ارتباط با روز جهانی یادبود قربانیان تسلیحات شیمیایی بیانیه‌ای صادر کرد.

مشروح بیانیه «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به شرح زیر است: «در این روز یادبود، ما یاد همه قربانیان تسلیحات شیمیایی را گرامی می‌داریم. استفاده از تسلیحات شیمیایی سبب ایجاد برخی از هولناک‌ترین مرگ‌ها و مصدومیت‌ها در تاریخ مدرن شده است. آمریکا از ممنوعیت کامل تولید و استفاده از تسلیحات شیمیایی و همچنین اجرای کامل کنوانسیون تسلیحات شیمیایی حمایت می‌کند. آمریکا همچنین از فعالیت‌های سازمان منع تسلیحات شیمیایی حمایت می‌کند و به این سازمان به سبب حمایت جامعی که طی رأی گیری برای بودجه‌اش در این هفته دریافت کرد، تبریک می‌گوید. در نتیجه تلاش‌های شدید آمریکا، کانادا و هلند، این هفته در کنفرانس کشورهای عضو این کنوانسیون تصمیم گرفته شد عامل اعصاب «نوویچوک» به جدول مواد شیمیایی این کنوانسیون افزوده شود. این اقدام سبب می‌شود یک طبقه مهلک از مواد شیمیایی - همانند همانی که از آن در سالزبری انگلیس استفاده شد - در معرض راستی آزمایی‌های شدید سازمان منع تسلیحات شیمیایی قرار گیرد».

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «متأسفانه، مکان‌هایی در جهان وجود دارند که در آنجا استفاده از تسلیحات شیمیایی همچنان با مصونیت ادامه دارد. در سوریه، بشار اسد از زمان پیوستن سوریه به کنوانسیون تسلیحات شیمیایی در سال ۲۰۱۳ هر ساله از این تسلیحات استفاده کرد(!). اخیرا، آمریکا شواهدی را ارائه داد که نشان می‌دهد دولت بشار اسد در ماه مه سال ۲۰۱۹, از گاز کلر و در ماه اوت سال ۲۰۱۳ از سارین در غوطه به عنوان یک سلاح استفاده کرد و سبب کشته شدن بیش از هزار و ۴۰۰ غیرنظامی شد (!)».

بیانیه مضحک آمریکا در روز جهانی یادبود قربانیان تسلیحات شیمیایی

وی ادامه داد: «آمریکا از فعالیت‌های کنونی سازمان منع تسلیحات شیمیایی در سوریه تمجید می‌کند. ما به صورت خاص از ایجاد و تلاش‌های تیم تحقیق و شناسایی به منظور شناسایی خاطیان استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه تمجید می‌کنیم. ما مفتخریم که از سازمان منع تسلیحات شیمیایی حمایت می‌کنیم و از همه کشورهای عضو می‌خواهیم به طور کامل مفاد کنوانسیون را اجرایی کنند. ما باید در کنار یکدیگر به طور کامل احتمال استفاده از تسلیحات شیمیایی را توسط حفظ معیارهای جهانی علیه چنین استفاده‌ای بایستیم و ما باید آماده پاسخگو دانستن آن‌هایی باشیم که از تسلیحات شیمیایی استفاده می‌کنند».

این ادعاهای خنده‌دار سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حالی بیان می‌شود که آمریکا و هم‌پیمانانش از سردمداران استفاده از تسلیحات شیمیایی در جهان هستند و تاکنون عده زیادی قربانی سیاست‌های خصمانه آنان شده‌اند. حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی و تجهیز آنان به تسلیحات خطرناک از جمله تسلیحات شیمیایی از جمله دیگر اقدامات ضد حقوق‌بشری آمریکایی‌هاست. گویی آمریکا تلاش دارد با صدور چنین بیانیه‌هایی لکه ننگی که بر پیشانی‌اش در ارتکاب انواع جنایات ثبت شده است، پاک کند در حالیکه این موضوع امکان‌پذیر نیست.

همچنین آمریکا هرازچندگاهی ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در برخی شهرهای سوریه از سوی نظامیان سوری را مطرح می‌کند در حالیکه بازرسی‌های متعدد کذب بودن این ادعاها را ثابت کرده و مشخص شده است که گروه کلاه‌سفیدها و گروه‌های تروریستی که واشنگتن حامی آنان است دست به این اقدامات ضد انسانی علیه مردم مظلوم و جنگ‌زده سوریه می‌زنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها