همدان- نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: برگزاری کنگره ملی آیت‌الله تالهی جنبه ملی دارد و می‌تواند مفاخر استان ما را به سراسر کشور معرفی کند بنابراین باید در برگزاری آن با نگاه باز و همه‌جانبه‌نگر ورود کرد.

برگزاری کنگره ملی آیت‌الله تالهی جنبه ملی دارد

به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر یکشنبه در شورای برگزاری کنگره ملی شیخ محمدهادی تألهی اظهار کرد:  جنبه ملی دارد و می‌تواند مفاخر استان ما را به سراسر کشور معرفی کند بنابراین باید در برگزاری آن با نگاه باز و همه‌جانبه‌نگر ورود کرد.

شعبانی با بیان اینکه نکته قابل توجه در برگزاری این کنگره‌ها میزان موفقیت در الگوسازی برای نسل جوان است اظهار کرد: در حال حاضر الگوهایی در جامعه معرفی می‌شود که شایسته نیست، بنابراین باید در معرفی الگوهایی چون آیت‌الله تألهی با سبقه عرفانی که دارند، تلاشی شایسته انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امروز با معنویت و عرفان‌های کاذب مواجه هستیم افزود: باید مقالاتی در چنین کنگره‌هایی تهیه و تدوین شود که عرفان واقعی و اصلی را معرفی کند و جنبه سلبی نسبت به معنویت‌های کاذب داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امروز نیاز به رصد امور و میزان تأثیرگذاری وقایع داریم تا خروجی بیشتری را شاهد باشیم تصریح کرد: به جز تکریم علما که بسیار شایسته است اما باید موضوعات را رصد کنیم تا بتوان میزان تأثیرگذاری جریان‌های واقعی را افزایش داد.

وی ضمن بیان این مطلب که آیت‌الله تألهی از نظر عرفانی عظمتی شگفت داشت به طوری که می‌توان گفت ایشان گنجی بود بنشسته در گوشه‌ای ادامه داد: ایشان جهانی از عرفان و معنویت بود که باید نسبت به معرفی بیش از پیش زوایای زندگی ایشان اقدام شود.

دستگاه‌ها در بزرگداشت کنگره آیت‌الله تألهی همکاری کنند

استاندار همدان سید سعید شاهرخی عصر یکشنبه در شورای برگزاری کنگره ملی شیخ محمدهادی تألهی در همدان اظهار کرد: خوشبختانه موضوع تکریم علما و بزرگان به ویژه اندیشمندان موثر در حوزه‌های مختلف یکی از اقدامات ارزشمندی است که در استان همدان مرسوم است که باید آن را به فال نیک گرفت.

شاهرخی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر تکریم آیت‌الله تألهی در دیدار با عوامل اجرایی تأکید کردند گفت: طبق برنامه‌ریزی بزرگداشت آیت‌الله تالهی روز ۲۸ آذرماه در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید از منابع خود نیز برای امور این کنگره به ویژه در اطلاع‌رسانی استفاده کنند تصریح کرد: اعتباری نیز برای برگزاری این کنگره در نظر گرفته شده و به حساب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واریز شده است.

شاهرخی با بیان اینکه به مناسبت برگزاری همین کنگره در محضر مقام معظم رهبری حضور یافتیم و ایشان توصیه‌هایی در روند برگزاری بهتر این رویداد بزرگ داشتند که باید مورد توجه باشد گفت: باید خود را آماده کنیم تا در سال آینده نیز این کنگره برای بزرگداشت بزرگان برگزار شود.

برچسب‌ها