گیلان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با مراقبت و پایش مستمر تاکنون نزدیک به ۱۸۰۰ نفر از درمان سرپایی بهره مند و ۵۵۵ نفر که با علائم مشابه آنفلوآنزا مراجعه کرده بودند در مراکز درمانی گیلان بستری شدند.

بستری شدن ۵۵۵ نفر از مبتلایان به ویروس آنفلوآنزا در مراکز درمانی گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ؛ فردین مهرابیان در خصوص وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزا در گیلان اظهار کرد:  با مراقبت و پایش مستمر آنفلوآنزای امسال که از ابتدای مهرماه شروع شد، تاکنون منجر به درمان سرپایی نزدیک به ۱۸۰۰ نفر و بستری ۵۵۵ نفر که با علائم مشابه آنفلوآنزا مراجعه کرده بودند، شد.

مهرابیان ادامه داد: پس از انجام آزمایشات تخصصی، ۵۸ نفر مبتلا به ویروس آنفلوآنزا تشخیص داده شدند و درمان تخصصی مربوطه انجام گرفت. متاسفانه علیرغم اقدامات درمانی، شش نفر فوت شدند که اکثرا به علت مراجعه دیرهنگام و وجود بیماری زمینه ای بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: شستن مرتب دست ها جهت جلوگیری از انتقال ویروس از دست ها به مخاط بینی و دهان و چشم، خودداری از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علایم سرماخوردگی، پوشاندن دهان با دستمال تمیز در هنگام عطسه و سرفه و پرهیز از انجام این کار با دست ها، جدا کردن وسایل شخصی مثل قاشق و بشقاب و لیوان فرد بیمار از بقیه افراد خانواده، استفاده از ماسک برای بیماران، حفظ فاصله حداقل یک متری از دیگران هنگام سرفه و عطسه و جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو و پرهیز بیماران از حضور در محل کار و ترددهای غیرضروری در اماکن عمومی از راهکارهای موثر برای مقابله با سرایت بیماری در جامعه است.

برچسب‌ها