جزئیاتی از عملیات ناکام نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی برای نفوذ به نوار غزه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

اسنادی از عملیات ناکام رژیم صهیونیستی در غزه در سال ۲۰۱۸ منتشر شد + تصاویر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه تلویزیونی الجزیره با پخش فیلم مستندی به بررسی جزئیات عملیات ناکام نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی برای نفوذ به نوار غزه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ پرداخت و تصاویر و نوارهای صوتی اختصاصی در این باره پخش کرد. تحلیلگران اسرائیلی این عملیات را «شکست بزرگ» توصیف کردند.

گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره درباره فیلم مستند ”ما خفی اعظم (پنهان‌ها بزرگتر است)“ گفت: یگان ”سیرت میتکالی“ اسرائیل فقط دو ساعت پس از نفوذ به نوار غزه و با وجود اتخاذ تدابیر دقیق و برنامه‌ریزی شده در دام گرفتار شد.

«نور برکه» یکی از فرماندهان میدانی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس به تحرکات این یگان در اطراف خانه‌اش در شرق خان یونس در جنوب غزه مظنون شد و خودروی عناصر آن را متوقف کرد. پس از گذشت ۴۰ دقیقه گفت‌وگو، برکه و دیگر مبارزان گردان‌های عزالدین القسام، قانع نشدند که عناصر این یگان، افراد عادی هستند. هر چند که کارت‌های شناسایی و لحن سخن گفتن آن‌ها تأیید می‌کرد از اهالی غزه هستند. اما عناصر این یگان به صورت غیرمنتظره، تیراندازی به طرف نیروهای عزالدین القسام را آغاز کردند که باعث شهادت نور برکه و یکی دیگر از این نیروها شد. فرمانده این یگان اسرائیلی کشته و معاون او نیز زخمی شد.

اسنادی از عملیات ناکام رژیم صهیونیستی در غزه در سال ۲۰۱۸ منتشر شد + تصاویر

در ادامه این گزارش آمده است: برنامه ما خفی اعظم در تحقیق جدید خود، جزئیات دقیق این عملیات را فاش کرد. این تصاویر که نخستین بار پخش می‌شود، صدای عناصر این یگان اسرائیلی پس از تیراندازی، سردرگمی و دستپاچگی آن‌ها را نشان می‌دهد. پس از آن، هواپیماهای نظامی اسرائیل وارد عمل شدند و با ده‌ها حمله هوایی، زمینه انتقال این عناصر را با یک فروند بالگرد نظامی فراهم کردند. تحلیلگران اسرائیلی این عملیات را شکست بزرگ توصیف کردند.

اسنادی از عملیات ناکام رژیم صهیونیستی در غزه در سال ۲۰۱۸ منتشر شد + تصاویر

«یوسی میلمن» کارشناس و تحلیلگر امور نظامی اسرائیل گفت: ”هزینه‌ای که اسرائیل در این عملیات پرداخت کرد، سنگین بود. اسرائیل شکست خورد و نتوانست مأموریت را اجرا کند. موضوع مهمتر آن است که یک سروان شجاع و با سابقه درخشان و خوشنام، کشته شد.“

گزارشگر الجزیره خاطر نشان کرد: این برنامه موفق شد مصاحبه‌های اختصاصی با نیروهای گردان‌های عزالدین القسام که با عناصر یگان اسرائیلی درگیر شدند و نیز با کسانی داشته باشد که درباره این عملیات تحقیق کردند. تحقیقات ثابت کرد یگان اسرائیلی، تلاش می‌کرد یک سامانه جاسوسی برای نفوذ در شبکه مخابراتی گروه‌های مقاومت فلسطینی را نصب کند. این شبکه مخابراتی، یکی از مهمترین اهداف دردسرساز برای اسرائیل است زیرا پشتیبان مقاومت است و فضای امنی برای آن به دور از نفوذ اسرائیل ایجاد کرده است و از برتری این رژیم در زمینه امنیتی در امان است.

اسنادی از عملیات ناکام رژیم صهیونیستی در غزه در سال ۲۰۱۸ منتشر شد + تصاویر

در برنامه ما خفی اعظم، تصاویر اختصاصی از نیروهای عزالدین القسام پخش شد که امنیت شبکه مخابراتی مقاومت را در یکی از تونل‌های سری در زیرزمین، تأمین می‌کنند. اسرائیل تاکنون چند بار برای نفوذ در این شبکه، تلاش کرده است، بدون آنکه در این راه موفق شود. اسرائیل در نهایت، مهمترین عناصر یگان ویژه نظامی و اطلاعاتی خود را به عمق نوار غزه اعزام کرد تا در این شبکه نفوذ کنند. اما این بار به جای تحقق این هدف، تلفاتی داشت و موضوع مهمتر باقی گذاشتن بخشی از تجهیزات در نوار غزه است که مقاومت آن را گنج اطلاعاتی می‌داند.

یکی از فرماندهان سازمان اطلاعات گردان‌های عزالدین القسام، در این برنامه فاش کرد مهندسان این گردان‌ها موفق شدند به اطلاعات این تجهیزات دسترسی پیدا کنند و به سامانه اطلاعاتی آن نفوذ و داده‌ها و اسناد موجود در آن را رمزگشایی کنند.

در این برنامه، نخستین بار تصاویری از دوربین‌های سری امنیتی اسرائیل پخش شد که همه لحظات عملیات را ضبط می‌کرد. موضوع قابل توجه آن است که در تحقیقات این برنامه، مشخص شد بخشی از تجهیزاتی که در این عملیات به کار گرفته شد، پیش از آن، زیر پوشش یک سازمان بین‌المللی پزشکی فعال در نوار غزه، وارد این منطقه شده بود و پس از ناکامی این عملیات، فعالیت آن را متوقف شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها