مدیرکل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر اساس تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی ۱۷۰هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان در سراسر کشور ساخته خواهد شد که پیش بینی می شود سهم خراسان رضوی از این طرح حدود ۱۵هزار واحد باشد.

 ساخت ۱۵هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان خراسان رضوی/دستورالعمل طرح به مدارس ارسال شده است

قاسمعلی خدابنده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: آمار دقیقی از فرهنگیان خراسان رضوی که فاقد مسکن هستند وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بر اساس  تفاهم نامه ای که بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی به امضاء رسیده است،  قرار شده  ۱۷۰هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان در سراسر کشور ساخته شود.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در استان نیز دستورالعمل آن تهیه و به مدارس ارسال شده است و بر اساس این دستورالعمل افرادی که شرایط آن را دارا هستند باید به سایتی که اعلام شده مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد کنند تا با توجه به شرایطی که در دستور العمل  اعلام شده است،  راست آزمایی صورت بگیرد تا افراد مشمول این طرح مشخص شوند.   

خدابنده ادامه داد: معمولا سهم استان خراسان رضوی از دانش آموز و همچنین اعتبارات در سراسر کشور ۹درصد است ، از این رو پیش بینی می شود در این طرح نیز حدود ۱۵هزار واحد مسکونی سهم فرهنگیان استان باشد.

وی افزود: درباره جزئیات هزینه های ساخت این واحدهای مسکونی و چگونگی پرداخت آن از سوی فرهنگیان هنوز موضوعی مطرح نشده است .

خدابنده اظهار کرد: براساس تقاضای فرهنگیان در مناطق مختلف استان، راه و شهرسازی اراضی را برای ساخت این واحدهای مسکونی اختصاص خواهد داد، اگرچه هنوز درباره متراژ  این واحدهای مسکونی نیز اطلاعاتی ارائه نشده است.

برچسب‌ها