زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:وزارت بهداشت برای هر دانشگاهی ماموریت ویژه ای در نظر گرفته است.

 دانشگاه علوم پزشکی زنجان میزبان سمپوزیوم کشوری مطالعات میان‌ رشته‌ای

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین:رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در نشست خبری ظهر  دوشنبه از برگزاری نخستین سمپوزیوم کشوری مطالعات میان‌ رشته‌ای در علوم پزشکی طی ۱۶ و ۱۷بهمن‌ خبرداد.

 قزلباش با اشاره به اینکه  سمپوزیوم میان رشته‌ای در علوم پزشکی  در طرح تحول آموزش در وزارت بهداشت  مورد توجه قرار گرفته است،تصریح کرد:   برای هر دانشگاهی ماموریت ویژه تعیین شده و دانشگاههای علوم پزشکی با توجه به ماموریت گرائی باید در یک زمینه سرآمدی خود را اثبات بکنند.

وی افزود:  دانش میان رشته ای و مطالعاتی که نیاز آن است اتفاقی است که در دنیا می‌افتد و ظرفیت های زیادی را بویژه برای علوم پزشکی فراهم می‌کند؛ مانند:نانو فناوری‌ها که در زمینه‌های مختلف یک دانش میان رشته ای هستندو عرصه وسیعی از علم را ایجاد میکنند و یا بایو تکنولوژی و بیوتکنولوژی تاثیری از تکنولوژی و دانش های هستند که کشورهای پیشرفته به این سمت پیش رفتند. 
قزلباش گفت:سمپوزیوم  در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران در تهران برگزار می شود تا  پژوهشگران و دانشمندان کشور دسترسی آسانتری به سمپوزیوم داشته باشد. 

 مهدی قائمی معاون آموزشی دانشگاه و مسئول کمیته راهبردی دانشگاه  نیز در این نشست  با تاکید بر ابلاغ دستور العملهای طرح تحول آموزش پزشکی ازسال ۹۴ افزود:  این برنامه ۱۱ بسته دارد .

 قائمی یکی از بسته های طرح تحول آموزش را  آینده نگاری و مرجعیت نام بردو افزود: نسل سوم دانشگاه ها کارآفرین و علاوه بر تولید علم؛ تولیدثروت هم دارند و   دانشگاه نسل سوم و چهارم باید برنامه های اقتصاد مقاومتی را هم پیش ببرند. 

 رشته های سنتی تکاپوی دانشگاه علوم پزشکی را نمی دهد

مهر داد حمیدی دبیر اجرائی سمپوزیوم نیز گفت: جامعه سلامت جهانی به جایی رسیده که رشته های موجود سنتی تکاپوی دانشگاه علوم پزشکی در ایران را نمی‌دهد.

وی افزود: با توجه به سابقه دانشگاه به عنوان قطب نانوفناوری این مأموریت از طرف وزارت بهداشت به دانشگاه ابلاغ شده و  هدف آن ارائه الگوی مدون و همه جانبه برای توسعه میان رشته‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی است .
حمیدی همچنین  رصد  پیشرفت دانشهای میان رشته ای را از آغاز تاکنون از هدف دیگر در برگزاری سمپوزیوم نام برد و افزود: کار هایی در این زمینه صورت گرفته ولی روش مند و سیستم مدار نبوده  است.

وی بابیان اینکه در ایران مدل ملی در این زمینه نداریم افزود: مفهوم دانشگاه تاکنون وارداتی بود و  مدل ملی نداشته ایم و این بحث بسیار جدی است  که باید در کشور به آن توجه شود.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها