معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: با تایید مدیران مدارس یا مراقبین سلامت، مرخصی دانش آموزان مبتلا به آنفلونزا موجه است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدارس برای دانش آموزان مبتلا به آنفلونزا تعطیل است

صفدر سلطانی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: با توجه به تعاملی که بین آموزش و پرورش و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد، نکات بهداشتی و آموزشی که در موارد خاص مورد نیاز است در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد. نظر به اینکه مرجع بهداشتی و تخصصی در این گونه موارد دانشگاه علوم پزشکی است، نکاتی که در اختیار ما قرار می گیرد را بلافاصله به مراکز آموزشی ارسال می کنیم تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی افزود: در دو مورد اخیر که با معضل آلودگی هوا و شیوع ویروس آنفلونزا در شهر روبرو بودیم، بسیاری از جزوات و فایلهای آموزشی و بهداشتی را به مدارس ارسال کرده، تا مدیران و مراقبین سلامت مدارس آشنایی بیشتری با این مسائل داشته باشند و در مواقع ضروری بتوانند بهترین اقدام را انجام دهند.

وی در خصوص نحوه برخورد با دانش آموزانی که احتمال ابتلا به ویروس آنفلونزا در آنها وجود دارد گفت: یکی از مواردی که در اطلاع رسانی ها به مدارس ذکر شده، این مورد است که، به محض اینکه نشانه های بروز آنفلونزا در یکی از دانش آموزان مشاهده و توسط مراقبین سلامت یا مدیران مدارس تایید گردید، همکاری های لازم جهت ترخیص دانش آموز و بازگشت او به منزل جهت استراحت های بیشتر را انجام دهند.

وی ادامه داد: با تایید مدیران مدارس یا مراقبین سلامت، مرخصی دانش آموزان مبتلا به آنفلونزا موجه است و مشکلی از این بابت وجود ندارد. حتی در برخی موارد مدیران ملزم هستند از در مورد دانش آموزی که مبتلا به آنفلونزا باشد و با اصرار اولیای خود قصد حضور در کلاس درس را داشته باشد جلوگیری کرده و او را از سایرین جدا نمایند.

وی تصریح کرد: در مواردی که اولیای دانش آموزان، مدیر مدرسه را از ابتلای فرزند خود به آنفلونزا آگاه کنند نیازی به حضور بیمار در مدرسه نیست. پس از بهبودی دانش آموز و با ارائه گواهی پزشک یا مراکز درمانی غیبت نامبرده موجه خواهد گردید و مشکلی از این بابت نخواهد بود.

 وی در مورد نحوه فعالیت های ورزشی دانش آموزان در شرایط آلودگی شدید هوا، گفت: به تمام مدیران آموزشگاه ها اعلام شده است که در شرایط آلودگی هوا موظف هستند از فعالیت شدید ورزشی دانش آموزان در فضای آزاد جلوگیری نمایند.          

وی افزود: مباحث ورزشی به دو قسمت تقسیم می شوند. یک بخش آن عملی است که به حضور دانش آموزان در زمین ورزش مربوط می شود و بخش دیگر اطلاعات دانشی است که در خصوص سلامت و آشنایی با رشته های ورزشی به دانش آموزان ارائه می شود. به مدیران آموزشگاه ها تاکید شده است که در ایام آلودگی هوا تنها بخش آموزشی به دانش آموزان در کلاس ارائه شود و از حضور آنها در فضای باز جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: از امسال یک طرح بسیار مناسب و کاربردی در مدارس شروع شده است که هر مدرسه ای که دارای سالن به منظور برگزاری امتحانات یا موارد دیگر باشد، آن سالن را تغییر کاربری داده تا از آن علاوه بر کاربردهای قبل، بتوان استفاده ورزشی هم نمود.

وی بیان داشت: در این موارد تجهیزات ورزشی ای را به سالن های مذکور خواهیم برد که مغایرتی با کاربرد قبلی آن سالن ها نداشته باشد. اگر بتوانیم مدارسی که اینگونه امکانات را دارند به سالن ورزشی هم مجهز نماییم، در مواردی مانند آلودگی یا برودت یا گرمای بیش از حد هوا و ... مشکلی نخواهیم داشت و دانش آموزان می توانند فعالیت های ورزشی خود را نیز به بهترین نحو انجام دهند.

سلطانی گفت: اکنون در برخی از مناطق مانند شهرک نوفل لوشاتو، کوی امیرالمومنین، چهارراه راه آهن و چند منطقه دیگر این کار انجام شده است. انجام این طرح باعث افزایش سرانه فضاهای ورزشی نیز می شود. همچنین از خطرات و آسیب های احتمالی جابجایی های دانش آموزان از مدارس به سالن های ورزشی نیز جلوگیری خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: شمار مدارسی که توسط این طرح دارای سالن ورزشی می شوند به زودی به تعداد ۲۰ مدرسه خواهد رسید. باید گفت اولویت تجهیز سالن ها با مدارس دخترانه است.     

انتهای پیام/

برچسب‌ها