همدان _معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با تاکید به اینکه فارغ‌التحصیلان کارآفرین در دانشگاه‌های صنعتی تربیت شوند گفت: امسال ۴۰ میلیون یورو برای تجهیزات از سازمان برنامه بودجه جذب شد.

 ۴۰ میلیون یورو برای تجهیزات از سازمان برنامه بودجه جذب شد
به گزارش قدس آنلاین ، مسعود برومند معاون پژوهشی وفناوری وزارت علوم ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه صنعتی همدان اظهار کرد: در وزارت علوم و تحقیقات دوران پرفراز و نشیبی را در طول چهل سال اخیر پشت سر گذاشته‌ایم تا به اینجا رسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه از جایی شروع کردیم که مهندسان زیادی از کشورهای مختلف در ایران کار می‌کردند اما امروز نیازی به این نیروها نداریم گفت: در یک دوره‌ای از حوزه آموزش وارد تحصیلات تکمیلی شدیم و به جای اینکه دانشجویان را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بفرستیم به آرامی دوره تحصیلات تکمیلی در کشور توسعه یافت و امروز بخش قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان کشور در دانشگاه‌های صنعتی با کیفیت عالی مشغول به کار هستند.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه در دورانی به توسعه علمی بیشتر توجه شد و سیاست‌ها به سوی پشتیبانی از پژوهش رفت خاطرنشان کرد: نتیجه این بود که امروز در جهان رتبه بسیار خوبی داریم.
وی از رتبه شانزدهم ایران در تولید مقالات علمی خبر داد و افزود: از طرف دیگر رتبه اول بیشترین نرخ رشد مقالات را در منطقه داریم.
برومند با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی همدان جزو دانشگاه‌هایی است که در این دستاوردها نقش مهمی ایفا کرده‌ است گفت: در پی این دوران پرفراز و نشیب با توجه به نیازهایی که احساس می‌شد، این مجموعه تغییرات اساسی داشته است.
وی با تاکید به اینکه امروز هرآنچه حاصل شده نتیجه زحمات کسانی بوده که در دانشگاه‌ها تلاش کرده‌اند افزود: امروز بعد از پنج سال آقای نیلی امانت را به آقای ختن‌لو می‌سپارد که از سوی وزارت علوم از ایشان به خاطر تمام تلاش‌ها قدردانی می‌کنم.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه مطمئنم اگر پیشرفت و موفقیتی حاصل شده حتما با مشارکت اعضای هیات علمی بوده است و امیدوارم این هماهنگی و مشارکت همچنان باشد گفت: آقای نیلی دارای تجربه‌های زیادی شده‌اند که نمی‌توان نادیده گرفت و همچنان از  وجود ایشان استفاده شود.

برچسب‌ها