زنجان -مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت:برای خروج از بحران باید حجم مصارف آب کشاورزی کاهش یابد.

 افزایش حجم ذخائر سدهای استان به بیش از ۴۰۰درصد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین و به نقل از   روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،یوسف رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با اشاره به وضعیت کلی سدهای  زنجان از اول مهر امسال تا اول آذرماه، گفت:کل ورودی‌ آب به سد تهم در سال‌جاری۲۴صدم میلیون مترمکعب، سدگلابر۹۹ صدم میلیون متر مکعب، سد کینه‌ورس۳ میلیون مترمکعب و سد تالوارحدود ۴ میلیون مترمکعب بوده که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲۵، ۱۶۵، ۸۷۰ و ۲۸۹ درصد افزایش داشته است.

رضاپور  ادامه داد: در مدت زمان مذکور کل آب خروجی برای سد تهم حدود ۴ میلیون مترمکعب ثبت‌ شده که این عدد برای سد گلابر ۱.۰۶، سد کینه‌ورس ۲.۱ و سد تالوار ۱.۰۷ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۵، ۷۴، ۱۶۵۰ و منفی ۱۲ درصد تغییر داشته است.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های انجام‌ شده ۶۲ درصد حجم سد تهم پر است که این میزان در مدت‌ زمان مشابه سال قبل ۳۹ درصد بود، ۵۷ درصد سد گلابر امسال پر است که در مدت مشابه سال قبل۴۸درصد بوده همچنین ۹۳ درصد از سد کینه‌ورس و۲۶ درصد از سد تالوار پر است.

رضاپور تصریح کرد: ۸۵ درصد از منابع آب استان در بخش کشاورزی، ۸.۹ درصد برای شرب و بهداشت شهری و روستایی و ۶ درصد نیز در بخش صنعت و سایر خدمات مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان، بیشترین میزان مصرف آب را برای بخش کشاورزی اعلام کرد و یادآور شد: برای خروج از بحران باید سهم آب کشاورزی کم شود، یعنی با حفظ شرایط موجود توسعه باید صفر شده و با افزایش راندمان بهره‌برداری و اصلاح الگوی ترکیب کشت، محصولات بیشتری تولید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها