خراسان شمالی- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بر ضرورت ایجاد بازارهای فروش محصولات محلی و کشاورزی تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی شده است تا در هر شهرستان ۲ بازار در مسیرهای اصلی تردد مسافران و زائران راه اندازی شود.

ایجاد بازار های فروش محصولات محلی و کشاورزی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس انلاین، عبدالله یوسفی ظهر دوشنبه در نشست خبری همچنین با اشاره به توزیع کود شیمیایی در سال زارعی جاری اظهار داشت: ۲۳ هزار تن انواع کود شیمیایی برای کشت‌ های پاییزه و بهاره در استان خراسان شمالی اختصاص یافت.

وی در خصوص افزایش قیمت انواع کود نیز افزود: قبل از اجرای طرح قیمت بنزین، موضوع افزایش قیمت انواع کودها مطرح شد ولی با پیگیری صورت گرفته قیمت کودها افزایش نیافت و کشاورزان برای کشت پاییزه می توانند کود فسفاته و پتاسه مورد نیاز خود را با همان تعرفه های پیشین تهیه کنند.

یوسفی همچنین به کاهش صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: امسال چهار هزار و ۳۰۰ تن محصول این استان به ارزش سه میلیون و ۹۰۰ هزار دلار صادر شده است.

وی در ادامه به کارخانه قند شیروان اشاره کرد و گفت: ظرفیت کارخانه قند شیروان ۴۰۰ هزار تن است ولی میزان چغندر تولیدی استان ۱۰۰ هزار تن است که این کارخانه با ۳۰۰ هزار تن کسری چغندر قند مواجه است.

یوسفی افزود: با توجه به اینکه با کاهش تولید چغندر قند مواجه هستیم به همین دلیل مجبور به واردات این محصول به استان هستیم.

وی اظهارداشت: برای انجام کشت فراسرزمینی در کشور ترکمنستان، نشست هایی با کنسولگری این کشور برگزار شده و پیگیری ها برای انجام این کار در حال انجام است.

برچسب‌ها