آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفت ماهه امسال حکایت از رشد تولید انواع لوازم خانگی در کشور به جز تلویزیون دارد.

رشد تولید لوازم خانگی ایرانی به جز تلویزیون

قدس آنلاین: مطابق آمارهای رسمی منتشره این وزارتخانه، از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۶۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۹.۴ درصدی داشته است.

در بازه زمانی یاد شده ۵۷۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه کولر آبی تولید شد که رشد ۳.۸ درصدی نشان می دهد.

همچنین تولید ماشین لباسشویی در این مدت به ۳۵۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید که در همسنجی با پارسال رشد ۱۳.۱ درصدی داشته است.

تولید تلویزیون در این مدت اما با افت همراه بود، به طوری که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۵.۳ درصدی به ۳۹۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید.

پیشتر، «محمدرضا شهیدی» دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد:‌ تا پایان امسال تولید تلویزیون از مرز یک میلیون دستگاه عبور خواهد کرد و در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۱۵ درصدی را تجربه خواهد کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های تولید تلویزیون در کشور رو به افزایش است، سفارش‌های مواد اولیه و قطعات و تجهیزات انجام شده و در حال حمل به کشور است و پیش‌بینی می‌شود تولید سه ماهه پایانی امسال از سه ماهه پاییز نیز پیشی بگیرد.

همچنین «عباس هاشمی» مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایرنا گفته بود:‌ با وجود تحریم‌های بین‌المللی، مشکلات ارزی، کمبودنقدینگی واحدها و کاهش نسبی قدرت خرید مردم، تولید اکثر لوازم خانگی در هفت‌ماهه امسال از برنامه پیش‌بینی شده برای آن جلوتر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها