مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از آماده باش تمام پایگاه‌های اورژانس به دلیل آلودگی هوا در این شهر خبر داد.

آماده باش پایگاه‌های اورژانس در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر رضا وفایی نژاد افزود: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هر گونه مشکل به دلیل آلودگی هوا به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است، گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، چنانچه این شاخص به بالای۱۵۰ برسد، اورژانس در مناطق آلوده و بحرانی شهر مستقر می‌شود و این در حالیست که در روزهای پایانی هفته گذشته به دلیل بالابودن شاخص کیفیت هوا در برخی نقاط مشهد چند دستگاه آمبولانس مستقر شدند تا به موقع به شهروندان امدادرسانی کنند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره تعداد مراجعه‌کنندگان به اورژانس و مراکز درمانی مشهد گفت: تفکیک آمار مراجعه کنندگان و اینکه به دلیل آلودگی هوا به مراکز اورژانس مراجعه کردند، به سختی صورت می‌گیرد چرا که فردی که بیمار قلبی عروقی یا تنفسی است و در اثر آلودگی هوا ممکن است این بیماری تشدید شود، اما اینکه بتوان صددرصد گفت به دلیل آلودگی هوا بیماریش تشدید شده و مراجعه وی به اورژانس به دلیل آلودگی هوا بوده، امکانپذیر نیست.

شهر مشهد امروز سه شنبه ۱۲آذر، در هفتمین روز پیاپی، آلودگی هوا را تجربه می‌کند.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها