یزد- مدیر کل منابع طبعی و آبخیز داری استان یزد گفت: همزمان با سراسر کشور طرح سراسری نهضت نهالکاری با شعار "نهالکاری همگانی برای ایران سبز" در سطح ۶۲۰ هکتار از اراضی طبیعی شهرستان های استان اجرا خواهد شد .

۶۲۰هکتار از اراضی استان یزد نهالکاری خواهد شد

  به گزارش خبر نگارقدس آنلاین ، محمدرضا آخوندی شامگاه دوشنبه در نشست خبری اجرای این طرح سراسری اظهارداشت : طرح سراسری نهضت نهالکاری همگانی برای ایران سبز در سطح ۶۲۰هکتار از اراضی طبیعی شهرستان های استان با مشارکت مردم به ویژه جوامع محلی همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد که این طرح در همه شهرستان ها ی استان صورت می گیرو و لی دو شهرستان بافق و خاتم به صورت نمادین در روز ۱۴آذر همزمان با سراسر کشور نهالکاری می شود .

وی افزود : در اجرای طرح نهضت نهالکاری ۱۴میلیون نهال در کشورغرس می شود که سهم استان یزد از این نهال ها، غرس ۸۷هزار نهال در ۶۲۰هکتاراز اراضی جنگلی و بیابانی استان است .

آخوندی تصریح کرد : رویکرد سازمان جنگلها  مشارکت مردم برای توسعه  فضای سبز کشوراست و این برنامه در سالهای گذشته نیز به اشکال مختلف در نقاط مختلف کشور انجام شده و با توجه به تغییرات اقلیمی و به نیت ۱۴معصوم (ع) و برای کشت ۱۴میلیون  نهال روز ۱۴ اذر در نظر گرفته شده است .

مدیر کل منابع طبعی و آبخیزداری استان یزد گفت : ۸۷ هزارنهال استان در شهرستان های بافق و خاتم کشت می شود که سهم شهرستان خاتم کاشت بیش از ۱۲هزارنهال  بنه و بادام در ۱۲۰ هکتار ازاراضی جنگلی این شهرستان است که هفته قبل بستر سازی این طرح صورت گرفته و سعی می شود تا پایان ماه جاری به سرانجام برسد .

  وی هم چنین در مورد کاشت نهضت  نهالکاری شهرستان بافق نیز گفت : سهم این شهرستان کاشت ۷۵هزار نهال از نوع  طاق  در ۵۰۰هکتار از اراضی بیابانی گود گوار این شهرستان هست که در روز پنج شنبه ۱۴آذر به صورت نمادین با حضور مسئولان  استانی و اقشار مختلف مردم  در ۵۰هکتار از اراضی این شهرستان آغاز و تا یکماه آینده کشت باقیمانده این اراضی صورت می گیرد

وی با بیان اینکه مقدمات این طرحها فراهم شده خاطر نشان ساخت : علاوه بر اجرای طرح نهضت نهالکاری عملیات  بیولوژیکی در ۱۴هکتار  از بخش آبخیز داری  شهرستان های میبد و بافق متناسب با اقلیم منطقه  و همچنین کپه کاری و بذر پاشی در ۵۸۰هکتار از مراتع  شهرستان ها  اشکذر ابرکوه بهاباد  اردکان  میبد و یزد و تفت  انجام خواهد شد .

برچسب‌ها