تبریز - در کارگروه مد و لباس آذربایجان‌شرقی ایجاد پایگاه اطلاع رسانی کارگروه مد و لباس، تشکیل بانک اطلاعاتی طراحان، فروشندگان و رشته‌های دانشگاهی مرتبط و برگزاری جشنواره‎ها و نمایشگاه‌های مد و لباس با تمرکز بر موضوع فرهنگ‌سازی تصویب شد.

طراحان مد صاحب بانک اطاعاتی می شوند

 به گزارش قدس آنلاین؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی دوشنبه شب در این جلسه با تاکید بر ساماندهی حوزه مد و لباس در جامعه، گفت: در این حوزه باید به نمادهای سنتی و بومی توجه بیشتری شود.

محمد محمدپور، افزود: بازطراحی و استفاده از نمادهای سنتی و بومی و هویت ملی در قالب الگوها و سلایق پوششی امروز جامعه از اولویت های حوزه مد و لباس است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای قانون ساماندهی مد و لباس و آیین نامه های ابلاغی از سوی دستگاه ها و سازمان ها و ارائه گزارش های مربوطه اظهار داشت: هدف از این قانون حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه پوشاک از حوزه های چالش برانگیز و اثرگذار در مباحث اجتماعی و رفتارهای عمومی است و نوع پوشش افراد با هویت، نگرش ها، باورها، افکار و عقاید افراد نسبت دارد باید این صنعت تولیدی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها