خواهر شهید حسین محرابی با تاسیس انجمنی به نام «خواهران شهدا» و با جذب خواهران شهدا و دیگر بانوان و دختران نوجوان به عنوان خواهر معنوی شهید، فرهنگ شهید و شهادت را به همه خانواده های ایرانی وارد کند.

انجمنی به نام خواهران شهدا/هر خانواده یک شهید

به گزارش قدس آنلاین، شهید حسین محرابی 10 آذرماه 95 در آخرین روز ماه صفر و همزمان با شهادت امام رضا(ع) در سن 39 سالگی در پیکار با تروریست های داعشی در حلب سوریه به شهادت می رسد و پیکر مطهرش پس از طواف حرم مولایش امام هشتم شیعیان در بهشت رضا(ع) آرام می گیرد.

حالا سه سالی از شهادت او گذشته و خواهرش آرام محرابی به پاس قدردانی از زحمات شهدا و زنده نگه داشتن آرمان و هدف آنان انجمنی به نام انجمن «خواهران شهدا» را راه اندازی کرده است.

او در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: پیش از شهادت برادرم همیشه دوست داشتم با خانواده های شهدا ارتباط عمیق و صمیمانه ای داشته باشم، اما متاسفانه این توفیق حاصل نشد.

محرابی خاطرنشان می کند: پس از شهادت برادرم در جلسات مختلف حضور می یافتم یا دعوت می شدم (بخصوص در مدارس) روایتگری می کردم. کم کم متوجه شدم که چقدر جوانان و نوجوانان تشنه معارف و انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه می دهد: به مرور سعی کردم با دیگر خواهران شهدا ارتباط بگیرم و در مدارس و محافل بانوان حضور بیشتر و با اطلاعات بهتر داشته باشیم و به همین منظور در اولین روز فروردین ماه امسال انجمن خواهران شهید را رسما آغاز کردیم.

محرابی می افزاید: اوایل با تعداد انگشت شماری از خواهران شهید کار خود را شروع کردیم و پس از گذشت بیش از 8 ماه خوشبختانه روز به روز بر این تعداد افزوده می شود.

او بیان می کند: هدف ما تنها جذب خواهران شهدا نبوده، بلکه همه دختران و بانوان می توانند با عنوان خواهر معنوی شهید عضو انجمن ما شوند. هدف از این کار نیز زنده نگه داشتن یاد شهدا در همه خانواده های ایرانی است.

این خواهر شهید می گوید: انجمن ما در حال حاضر در مشهد فعال است، اما قصد داریم در سطح استان آن را گسترش دهیم و از خواهران شهدای دیگر شهرستان های استان نیز دعوت کنیم.

او ادامه می دهد: تقاضاهای بسیاری از شهرهای دیگر استان ها هم برای فعال شدن این انجمن داشته ایم که امیدواریم این انجمن بتواند فعالیتی در سطح کشور داشته باشد.

برچسب‌ها