همدان-اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان به همراه مدیرکل دفتر فنی استانداری و دیگر مسولین و نماینگان دستگاه های اجرایی استان در سفری یک روزه به دعوت مدیرعامل شرکت عمران شهر اندیشه از شهر جدید اندیشه در راستای بهره گیری از تجریبات شهرهای جدید موفق بازدید به عمل آوردند.

بهره گیری از تجربه شهرسازی نوین، شهر اندیشه در همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان رئیس کمیسیون  شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه گفت: یکی از مشکلاتی که در طرح جامع شهر همدان داریم وجود فضایی برای بحث توسعه شهر است که اراضی‌ای در طرح جامع برای توسعه در نظر گرفته شده در مناطق شمال شهر واقع شده است.

نرگس نوراله زاده افزود: در اجرای تفکیک و گسترش شهر با توجه به عادی و فاقد سند ثبتی بودن غالب این اراضی، متاسفانه مشکلاتی پیش روی مدیریت شهری قرار گرفته و پیش بینی می شود این اراضی مورد اقبال عمومی جهت انتخاب محل سکونت قرار نگیرد و از سویی در طرح های جامع در کشورموفقیت این طرح‌ها حتی ۱۵ درصد هم نبوده و یکی از مشکلات آن عدم توجه به مسائل اجرایی و قانونی مترتب به این طرح‌هاست.

همدان ظرفیت توسعه شهری را دارد

شهردار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه در مصوبه شهرجدید حورا وزارت مسکن از ابتدا در کنار مدیریت شهری قرار نگرفت ؛ گفت: یکی از دلایلی که مدیران استان به آن تاکید دارند عدم استفاده از نظرات کارشناسان و مدیران شهری در این زمینه بود.

عباس صوفی با انتقاد از جانمایی نامناسب برای احداث شهر جدید حورا، یادآور شد: ایجاد شهرهای جدید در کنار شهرهای بزرگ به عنوان سرباز جمعیت استفاده می‌شود و همدان توان پذیرش جمعیت بالقوه را دارد اما نیاز به شهر منفصل را ندارد.

به گفته صوفی احداث شهر جدید حورا اگر بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسانه مدیران استان و کارشناسان استان باشد خطا است و باید مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر اندیشه  با اشاره تحولات چشمگیر حوزه شهرسازی  پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: شهر جدید اندیشه یکی از شهرهای استان تهران در ایران است که در بخش مرکزی شهرستان شهریار  به وسعت یک هزار و ۴۸۸ هکتار قرار دارد.

مهدی مسلم خانی اضافه کرد: شهر جدید اندیشه با تأمین نیازهای جمعیت رو به رشد و با توجه به استقرار این شهر در مجاورت با کانونهای اجتماعی فرهنگی و سیاسی با احداث زیرساخت های شهری از امکانات لازم و پروژه های شاخصی در منطقه برخوردار است و به دلیل دارا بودن امکانات مناسب تر به شهروندان سایرشهرهای همجوار همچون شهریار ، شهر قدس ، ملارد و فردیس خدمات ارایه می کند که این موضوع در زمینه خدمات آموزشی بارزتر است.

برچسب‌ها