مدیر جهادکشاورزی سبزوار گفت: برخی ازکشاورزان به دلیل پرداخت هزینه‌های مختلف برداشت، نمی‌توانند تازمان پرداخت خرید تضمینی صبرکنند از این رو محصول خودرا باقیمت پایین‌تر به دلالان می‌فروشند.

سبقت دلالان از شرکت‌های تعاونی در خرید زعفران

به گزارش قدس آنلاین،  مدیر جهاد کشاورزی سبزوار  گفت: با توجه به اینکه میانگین برداشت از هر هکتار کاشت زعفران در این شهرستان ۴.۵ کیلوگرم بوده و نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش دارد، پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری هفت تن زعفران در سبزوار برداشت شود.

وی با اظهار اینکه اقلیم مناسب منطقه، کم آب طلبی محصول زعفران و سودآوری آن باعث شده تا رغبت کشاورزان به کشت این محصول افزایش یابد، افزود: حدود ۸۰ درصد زعفران این شهرستان در بخش ششتمد تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در رابطه با فروش کم زعفران کاران به شرکت تعاونی روستایی، گفت: برداشت زعفران در سبزوار نسبت به تربت‌حیدریه که تاکنون شش تن و در نیشابور دو تن تحویل شرکت‌های تعاونی روستایی داده‌اند کمی عقب‌تر است و برخی از کشاورزان در حال خشک کردن محصول خودشان هستند. از طرفی برخی ازکشاورزان به دلیل پرداخت هزینه‌های مختلف برداشت، نمی‌توانند تازمان پرداخت خرید تضمینی صبرکنند از این رو  محصول خودرا باقیمت پایین‌تر به دلالان می‌فروشند.

منبع: مهر

برچسب‌ها