همایش ملی اکوتوریسم، فرهنگ و توسعه گردشگری در مشهد امروز با حضور ۳۰ سفیر ایران در کشورهای جهان آغاز شد.

آغاز همایش ملی اکوتوریسم، فرهنگ و توسعه گردشگری در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دبیر این همایش ملی امروز در مراسم آغاز این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش ملی یادآوری اهداف توسعه گردشگری پایدار و ترویج گردشگری مسوولانه است و تلاش میکنیم با برقراری تعامل با استادان، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی، فعالان گردشگری، دانشجویان و علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه گردشگری و بوم‌گردی امکان ایجاد شبکه دانشی گردشگری فراهم شود.

بهزاد علیزاده با اشاره به پنج محور اصلی این همایش افزود: این محورها شامل گردشگری، اکوتوریسم و توسعه شهری و روستایی، گردشگری، اکوتوریسم، مدیریت و بازاریابی، گردشگری، اکوتوریسم و توسعه اجتماعی- اقتصادی، گردشگری، اکوتوریسم و معماری و گردشگری، اکوتوریسم و محیط زیست است.  
دبیر انجمن طبیعت‌گردی ایران نیز در این همایش گفت: اکوتوریسم یا طبیعت‌گردی نوعی رویکرد گردشگری است که در آن گردشگران سفری مسوولانه دارند و هدف از آن آموزش و تربیت مسافران برای حمایت از منابع طبیعی، احترام به بشر و توسعه سیاسی و اقتصادی جوامع بومی است.
فرید جواهرزاده افزود: اکوتوریسم شامل سفرها و مقاصدی می شود که جاذبه اصلی آنان زیست گیاهی و جانوری است که در قالب این سفر می توان بینشی درباره اثر انسان بر روی محیط ارائه داد و به انسان‌ها آموزش داد که برای زیست بوم‌های طبیعی ارزش بیشتری قائل شوند.
وی اضافه کرد: طبیعت‌گردی از مهمترین رویدادهای اقتصادی گردشگری در راستای بهره‌وری بهینه از زیست بوم است که در این میان پاسداشت و نگهداشت محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین محورها و مولفه های آن به شمار می‌آید.
او ادامه داد: جاذبه های گردشگری طبیعی ایران گنجینه بزرگی است و با توجه به اینکه بیشترین درآمد ملی را اکوتوریسم در سطح جهان به خود اختصاص داده است بنابر این توجه بیشتر به آن امری منطقی و کاملا اقتصادی است زیرا می‌تواند جایگزین خوبی برای نفت شود.
این همایش دو روزه دارای ۶ کارگاه تخصصی حوزه‌های مختلف گردشگری و زیارت به زبان فارسی و دو کارگاه به زبان انگلیسی است.
در  مراسم آغاز به کار این همایش ۳۰ نفر از سفرای ایران در کشورهای خارجی که شروع کار خود را با تشرف به حرم امام رضا(ع) آغاز می‌کنند حضور داشتند.
منبع: صداو سیما
انتهای خبر/

برچسب‌ها