نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: آمادگی دفاعی و بازدارندگی امروز ارتش با هیچ زمان قابل مقایسه نیست از نظر مکانی نیز همین طور است که بسیاری از نقاط جهان امکان آن را ندارند ضمن اینکه هیچ یکی از ارتش‌های کره زمین قدرت مردمی ندارند و از مردم جدا هستند ولی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمیخته با مردم است.

آمادگی دفاعی و بازدارندگی امروز ارتش با هیچ زمان قابل مقایسه نیست

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با فرماندهان هوانیروز اظهار کرد: رهبری به عنوان فرمانده کل قوا هیچ نماینده‌ای ندارد و نمایندگان ایشان مربوط به مسائل شرعی سیاسی و اجتماعی است هیچ معاونت نیز ندارد و همه مشاور هستند، فرمانده کل قوا شخصیت انحصاری و استقلالی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مسئله هوانیروز از جریان‌های خاص است که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌های قابل توجهی داشت و شهدای برجسته‌ای مانند شهید کشوری و شهید شیرودی باعث شدند که هوانیروز در بین تمام جریان‌های ارتش برجسته شود.

وی اظهار کرد: در جریان قبل از انقلاب نیز نقش هوانیروز نقش به‌سزایی بود هنگامی که نیروهای شاه تصمیم گرفتند از طریق هلی‌برد جریان و مقاومت امام را از بین ببرند، ولی هوانیروز این کار را انجام نداد و از آن تمرد کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: هوانیروز جریان‌های نقش‌آفرین و جزو ارکان اصلی قدرت ارتش است این موقعیت‌هایی است که بعضی از مردهای ارتش برجسته می‌شوند، در قضایایی که پیش من اگر بنا باشد که ارتش وارد قضیه شود نیروی زمینی مقدم‌تر است، چرا که تعامل نیروی زمینی نسبت به نهادهای دیگر ارتش بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: آمادگی دفاعی و بازدارندگی امروز ارتش با هیچ زمان قابل مقایسه نیست از نظر مکانی نیز همین طور است که بسیاری از نقاط جهان امکان آن را ندارند ضمن اینکه هیچ یکی از ارتش‌های کره زمین قدرت مردمی ندارند و از مردم جدا هستند ولی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمیخته با مردم است.

وی تصریح کرد: با توانمندی یک ما داریم دشمن جرأت حمله نظامی ما را ندارد وقتی آمریکا نتوانست حمله نظامی کند قطعاً دیگران نیز نمی‌توانند اما آنها عزم و اراده دارند تا در کشور نفوذ کنند و از طریق توطئه بساط ما را جمع کنند، آنها سعی می‌کنند که با نفوذ در دستگاه‌های کشور و عقب راندن مسؤولان راه نفوذ برای خودشان یا عواملشان باز کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه توطئه فقط در میدان سیاست انجام می‌گیرد، اضافه کرد: خوشبختانه دشمن در عرصه سیاسی نمی‌تواند قدم بردارد ولی سعی می‌کنند در دستگاه‌های حکومتی فشار بیاورند و در کار آنها دخالت کنند استعفای نخست وزیر عراق بود که راه را برای دشمن باز کرد اما اهل بیت علیهم السلام نخواستند و این راه بسته شد، این‌ها می‌خواهند در عرصه سیاست وارد شوند و در نقطه جریان‌های مسؤولان کنار بکشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان شرایط سخت دوران هشت سال جنگ تحمیلی افزود: دورانی بود که ما هیچ چیز نداشتیم، در چنین موقعیتی رئیس جمهور و نخست وزیر را شهید کردند ولی نظام با رهبری امام ایستاد و انقلاب را ادامه داد آنها می‌خواهند با فتنه راهی برای خودشان و عواملشان باز کند.

وی یادآور شد: آنچه که در ارتش لازم است آمادگی اجتماعی و بصیرت دشمن شناسی است زیرمجموعه‌های شما نیز باید در عرصه بصیرت به روز باشند، در برخی مناطق می‌خواستند برخی مراکز مهم را مانند مراکز نفتی را بگیرند ولی ارتش این مراکز را حفظ کرد.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه ارتش عملیات خاصی نیز برای پیشگیری از جریانات اخیر انجام نداد، تاکید کرد: صرف اینکه ارتش در منطقه حضور داشت خود این نیز بازدارنده بود صلابت ارتش باعث بازدارندگی از این اقدامات شد، صلابت ارتش صلابت نظام است و اثر خود را در جریان‌ها و عرصه‌های مختلف دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها