۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 681245

آخرین آمار فروش فیلم‌های سینمایی در نیمه آذر خبر از فروش 13 میلیاردی فیلم ها در چرخه اکران می دهد.

آخرین آمار فروش فیلم‌های سینمایی در نیمه آذرماه

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سینماهای کشور در نیمه آذرماه با اکران فیلم های متنوع در ژانرهای مختلف میزبان ۱ میلیون و ۱۶۰هزار مخاطب بوده اند و فیلم هایی اکران شده فروش چندان متفاوتی را نسبت به هفته گذشته تجربه نکردند، به غیر از فیلم سینمایی «مطرب» که از هفته گذشته با صعود ۵ میلیاردی فروش خود را به ۱۷ میلیارد تومان رسانده است و برخی فیلم ها نیز افزایش ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیاردی را طی هفته جاری تجربه کردند. این در حالی است که فروش فیلم های سینمایی تا نیمه آذرماه ۱۳ میلیارد تومان را وارد چرخه فروش کرده است.

فیلم سینمایی «مطرب» به کارگردانی مصطفی کیایی همچون هفته گذشته فروش خوبی را تجربه می کند و با در اختیار داشتن ۱۸۰ سالن سینمایی تا امروز توانسته به فروش ۱۷ میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان دست پیدا کند. «مطرب» در سومین هفته اکرانش نزدیک به یک ونیم میلیون مخاطب داشته است.

پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، حسین امیدی، امین مقدم بازیگران این فیلم کمدی هستند که داستان آن در دهه ۱۳۶۰ روی می‌دهد.

اما فیلم «چشم و گوش بسته» به کارگردانی فرزاد موتمن نیز با فروش یک میلیاردی در هفته جاری و با در اختیار داشتن ۱۶۹ سالن سینمایی فروش کلی خود را به رقم ۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان رسانده است. «چشم و گوش بسته» طی هفته های گذشته میزبان ۳۷۲ هزار مخاطب بوده است.

امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، محمدرضا صولتی، مانی حقیقی و پوریا پورسرخ بازیگران این فیلم هستند.

فیلم «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر پس از گذشت چهار هفته از اکران و با در اختیار داشتن ۱۶۴ سالن سینمایی فروش هفتگی ۳۹۴ میلیون و فروش کلی یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان را با ۲۰۸ هزار مخاطب به ثبت رسانده است.

هادی حجازی فر، محمد فیلی، متین‌پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری، علی ذکریایی، زین العابدین تقی پور و بهار نوحیان به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم سینمایی «هزارتو» به کارگردانی امیرحسین ترابی پس از گذشت یک ماه و نیم از اکران، ۴ میلیارد و ۸۱۸ میلیون تومان فروخته است. این درحالی است که این فیلم با در اختیار داشتن ۱۶۳ سینما در کشور ۳۷۹ هزار مخاطب داشته است.

در این فیلم شهاب حسینی، ساره بیات، غزاله نظر، پژمان جمشیدی، فریبا جدیکار، علیرضا ثانی‌فر، مریم معصومی، شیرین یزدان بخش، مهسا باقری به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم سینمایی «خانه پدری» کیانوش عیاری با اکران محدود در ۲۵ سالن سینما و محدودیت سنی ۱۲+ سال تا امروز بیش از ۹۷ هزار مخاطب داشته و یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان فروش را به ثبت رسانده است و از امروز نمایش آن در سینماها به پایان رسید.

این فیلم که قصه اتفاق‌های یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اواخر دوره قاجار) تا ۱۳۷۹ روایت می‌کند با بازیگرانی همچون مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و… در چند اپیزود ساخته شده و مسائل و مشکلات زنان ایران را در هفتاد سال اخیر به تصویر کشیده‌است.

اما فیلم انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر در نخستین هفته اکران خود بیش از چهار هزار مخاطب داشته است. این فیلم با نمایش در ۲۰ سالن سینمایی و محدودیت سنی +۱۲ نزدیک به ۶۰ میلیون تومان فروخته است.

همچنین انیمیشن سینمایی «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی پس از چهار هفته اکران و با در اختیار داشتن ۱۴۴ سالن سینمایی توانسته ۸۷ هزار مخاطب را جذب و به فروش ۷۵۸ میلیون تومانی دست پیدا کند.

فیلم سینمایی «لیلاج» به کارگردانی داریوش یاری با محدودیت سنی ۱۲+ طی یک هفته اکران سه هزار مخاطب داشت که تواسنت به فروش ۳۸ میلیون تومانی دست پیدا کرد

فیلم «تورنادو» به کارگردانی سیدجواد هاشمی نیز که از نیمه آبان ماه راهی پرده های سینما شده بود تا امروز میزبان ۴۷ هزار مخاطب بوده است و توانسته با در اختیار داشتن ۱۳۱ سالن سینمایی ۴۴۳ میلیون تومان فروش را ثبت کند.

همچنین فیلم سینمایی «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند پس از یک ماه اکران با در اختیار داشتن ۸۶ سالن سینمایی رقمی معادل ۶۰۷ میلیون تومان را به ثبت رساند. علاوه بر این فیلم سینمایی «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی پس از یک هفته اکران و با در اختیار داشتن ۵۰ سالن سینمایی ۴ هزار مخاطب داشته و ۶۰ میلیون تومان فروخته است.

فیلم «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی نیز از امروز ۱۳ آذرماه اکران خود را در سینماهای کشور آغاز کرده است. شبنم مقدمی، افشین هاشمی، آیسان حداد، مونا فرجاد، حسین محب‌اهری، ونوس شمس و رویا تیموریان از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها