با ردزنی‌های شبانه‌روزی سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی محموله عظیم ذرت‌های مشکوک به آلودگی آفلاتوکسین در استان خراسان کشف و در چند سیلو توقیف شد.

عقیل رحمانی/

 با ردزنی‌های شبانه‌روزی سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی محموله عظیم ذرت‌های مشکوک به آلودگی آفلاتوکسین در استان خراسان کشف و در چند سیلو توقیف شد.

چندی پیش اطلاعاتی به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی رسید که حکایت از دپوی چند ده هزار تنی ذرت مشکوک به انواع آلودگی در دو سیلو در حوالی شهر بینالود حکایت داشت.

کشف ۳۳ هزار تن ذرت مشکوک به آلودکی

در حالی که سلامت جامعه و مبارزه با برخی تهدیدهای بهداشتی یکی از خط قرمزهای سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی است، به سرعت بررسی‌های پوششی و نامحسوس در این زمینه آغاز و چند تیم برای روشن شدن دقیق موضوع به منطقه نگهداری محموله عظیم ذرت‌های وارداتی اعزام شدند.

پس از چند روز کار فنی و اطلاعاتی دقیق مشخص شد محموله‌ای حدود ۳۳ هزار تن در دو سیلو نگهداری که احتمال آلودگی آن‌ها نیز متصور است.

به همین جهت بود که موضوع به مقام قضایی اطلاع داده شد و در پی آن دستور آغاز عملیات و توقیف دو محموله صادر شد.

این‌گونه بود که مأموران وارد محل شده و حدود ۳۳ هزار تن ذرت دپو شده را که مشکوک به آلودگی آفلاتوکسین (موجب ایجاد بیماری‌های سخت کبدی)، کپک، عدم‌کیفیت به لحاظ آردینگی، پایین بودن سطح فیبر از معیار استاندارد و چربی پایین بود را در محل توقیف کردند.

بازهم رد پای تراریخته‌ها دیده شد

در میان اسناد جمع‌آوری شده توسط تیم‌های عملیاتی، مجوزهایی مشاهده شد که روی آن درج شده بود ذرت‌ها از نوع تراریخته است، حال آنکه طبق قوانین موجود ورود این گونه محصولات به کشور ممنوع است. طبق اطلاعات واصله، واحدهایی که این حجم عظیم ذرت در آنجا دپو شده بود در زمان کشف ۳۳ تن ذرات مشکوک به آلودگی مجوز بهداشتی فعالیت نداشتند و به این واسطه در محل خبری از ناظر بهداشتی هم نبود.

همچنین در مسیر تحقیقات نیروهای زبده سازمان اطلاعات سپاه استان مشخص شد حدود ۶۵۰ تریلی محموله ذرت‌های مشکوک به آلودگی را از بنادر به مقصد سیلوهای مورد اشاره حمل کرده‌اند در حالی که به هیچ وجه تأیید تخلیه محموله‌های مذکور در محل تا زمان کشف آن از سوی نهادهای متولی در سامانه مربوط نخوره بود.

برچسب‌ها