همدان- مدیرکل محیط زیست همدان گفت: شرایط هوای آذر ماه امسال ۴ روز در حالت هشداربود.

شرایط هوای آذر ماه امسال ۴ روز در حالت هشداربود

به گزارش قدس آنلاین ، محسن جعفری نژاد بسطامی مدیرکل محیط زیست همدان ظهر چهار شنبه  در نشست خبری با خبرنگاران  اظهار کرد :وضعیت هوای استان همدان طی ۸ ماهه نخست سال جاری ۲۲ روز هوای پاک، ۲۰۲ روز هوای سالم، ۱۰ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و یک روز هوای ناسالم را تجربه کرده ایم و هوای بسیار ناسالم یا خطرناک درسال جاری تاکنون نداشته ایم ولی در آذرماه امسال ۴ روز در حالت هشدار بود.

جعفری نژاد با بیان اینکه محیط زیست تنها وظیفه پایش و رصد کردن هوا را دارد، افزود: پس از رصد هوا، وضعیت موجود به دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت بحران استان اعلام می شود و دستگاه های متولی براساس تشخیص و دستور العمل، هشدارهای لازم را ارائه می دهند و تصمیمات لازم را اتخاذ می کنند؛ با این حال همزمان با اعلام وضعیت هوا به دستگاه های مرتبط، حفاظت محیط زیست استان مراتب را به رسانه ها و افکار عمومی نیز اعلام می کند.

وی بیان کرد: همدان تنها یک دستگاه سنجش وضعیت هوا دارد که در منطقه پرترافیک شهر واقع شده و نمی توان گفت تمام نقاط شهر از لحاظ آلودگی در وضعیتی هستند که این دستگاه اعلام می کند و امیدواریم بتوانیم دستگاه های پایش بیشتری در نقاط دیگر شهر همدان نصب کنیم.

جعفری نژاد بسطامی با بیان اینکه معرفی و توسعه گردشگری پاک، مدیریت پسماند، احیای تالاب ها و کاهش منابع آلاینده هوا را از اولویت های حفاظت محیط زیست استان همدان برشمرد وعنوان کرد: استان همدان از ۱۳ تا ۱۶ اسفند ماه در نمایشگاه بین المللی محیط زیست در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گردشگری پاک همدان را با حضور صنایع استان و دستگاه های ذیربط معرفی خواهد کرد.

وی در خصوص صنایع آلاینده محیط زیست در استان همدان بیان کرد: معرفی واحدهای آلاینده استان همدان به صورت فصلی انجام می شود و در شش ماه ابتدایی امسال ۳۰ واحد آلاینده معرفی شدند که ۱۲ واحد در آلودگی هوا و ۱۸ واحد در پسماند و فاضلاب بودند.

وی از تشکیل اتاق فکر محیط زیست استان همدان با حضور اقشار گوناگون از جمله وکلا، مسئولان، رسانه ای ها، سازمان های مردم نهاد و اساتید دانشگاه ها خبر داد و گفت: با بررسی وضعیت موجود و هم فکری و هم اندیشی، مسائل مورد اهمیت در محیط زیست استان مورد بررسی و چاره اندیشی قرار می گیرد.

برچسب‌ها