معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با توزیع ۷هزار تن برنج پاکستانی در سطح استان قیمت این کالا از اواسط هفته آینده به شدت پایین خواهد آمد.

توزیع ۷هزار تن برنج پاکستانی در خراسان رضوی /فروش برنج پاکستانی بالاتر از ۸۹۰۰تومان تخلف است

علی غفوری مقدم در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تب قیمت برنج پاکستانی در استان خراسان رضوی از اواسط هفته آینده پایین خواهد آمد.

وی تصریح کرد: طی هفته های اخیر کمبود برنج پاکستانی در بازار به دلیل ممنوعیت واردات این کالا و همچنین عدم ترخیص برنج های وارد شده به کشور در فصل برداشت برنج داخلی باعث افزایش قیمت آن در بازار شد.

غفوری مقدم  افزود: این موضوع باعث شد تا ستاد تنظیم بازار کشور  برنج های وارد شده به کشور را پیش از موعد ترخیص و به صورت سراسری توزیع کند از طرفی چون استان خرسان رضوی جزو استان هایی است که زائر پذیر بوده و مصرف برنج پاکستانی آن بالا است طی مکاتبات انجام شده با تهران ، این استان در  ترخیص و تخصیص برنج پاکستانی در اولویت قرار داده شد که از هفته گذشته این روند آغاز شده است.

وی بابیان اینکه حدود ۹۰۰تن برنج پاکستانی که به دلیل احتکار توقیف شده بود نیز با مجوز مراجع قضایی آزاد و در سطح شهر مشهد از طریق فروشگاه های شهرداری و زنجیره ای  توزیع شد، ادامه داد:از هفته گذشته  تاکنون ۷هزار تن برنج پاکستانی به استان تخصیص داده شده است که اختیار توزیع ۲۷۰۰تن  از این برنج ها  در اختیار ستاد تنظیم بازار  استان است که در فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف کارمندی و کارگری و اصناف توزیع خواهد شد. بخش دیگری از این برنج ها مربوط به صاحبان کالا است که از طریق ستاد تنظیم بازار کشور به استان تخصیص داده شده است اما صاحبان کالا این برنج ها را به استان انتقال داده و توزیع خواهند کرد که در این موضوع وظیفه سازمان صمت بحث نظارت بر توزیع درست این برنج ها است که بخشی از این برنج ها در حال حاضر در بازار حافظ مشهد در حال توزیع است.  

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: ۴۲۰ تن  از اولین سهمیه برنج پاکستانی تخصیص داده شده به استان  برای توزیع در شهرستان های استان در نظر گرفته شده است و در سهمیه های بعدی نیز برای شهرستان ها میزان قابل ملاحظه ای در نظر گرفته خواهد شد.

وی  اظهار کرد:  سقف قیمتی برنج پاکستانی در سطح استان برای مصرف کننده کیلویی ۸۹۰۰ تومان است و بالاتر از آن تخلف محسوب می شود.

غفوری مقدم بابیان اینکه میزان زیادی برنج پاکستانی از طریق بنادر وارد کشور شده است،  افزود: ورود برنج پاکستانی به استان ادامه خواهد داشت و طی دوهفته اینده بازار این کالا از حیث عرضه و قیمت به روند طبیعی خود بازخواهد گشت .

برچسب‌ها