داریوش ارجمند با بیان اینکه بزرگترین افتخار او شاگردی دکتر شریعتی است ، گفت: جای دانشکده هنر در دانشگاه فردوسی خالی است و مسئولان باید به تاسیس این دانشکده همت گمارند.

خراسان جایگاه بزرگی در هنر معاصر دارد/جای دانشکده هنر در دانشگاه فردوسی مشهد خالی است

به گزارش قدس آنلاین، داریوش ارجمند، بازیگر برجسته سینما، تلویزیون و تئاتر کشور،  در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: بزرگترین افتخارم این است که شاگرد دکتر شریعتی بودم، وقتی من را در پاریس دعوت کرد و پیش از زمانی که من به او برسم، به پیش معبود خود رفت.

وی با اشاره به اینکه جای دانشکده هنر در دانشگاه فردوسی مشهد خالی است، بیان کرد: چرا هیچکس همت نمی‌کند تا دانشگاه فردوسی صاحب دانشکده هنر شود؟

ارجمند با بیان اینکه خراسان جایگاه بزرگی در هنر معاصر دارد، افزود: در بدترین روزگاری که در حوزه نمایش به فعالیت می‌پرداختیم، حتی جایی برای ساخت دکور نداشتیم و در خیابان این کار را انجام می‌دادیم، پلیس ما را به جرم ساخت نردبان برای دزدی دستگیر می‌کرد و با مشقت فراوان آزاد می‌شدیم.

خراسان؛ سرزمین غریب

این هنرمند سینمای کشور تصریح کرد: در این مشقات انسان‌های بزرگی در عرصه‌های نویسندگی، هنر و... رشد کردند، به عنوان مثال در موسیقی نیز افرادی مانند کیوان ساکت را داریم و باید گفت خراسان سرزمین غریبی است.

وی با بیان اینکه این سرزمین فردوسی را دارد و از همه مهمتر از وجود امام رضا(ع) برخوردار است که با هجرت خود همه علم اسلام را برای ما به این سرزمین آوردند، اظهار کرد: ما فارابی‌ها و ابن سیناها را داریم، در علم و دانش و در هنر نیز به امام رضا(ع) مدیون هستیم.

ارجمند خاطرنشان کرد: برای تاسیس دانشگاه هنر دانشگاه فردوسی همت کنید تا دانشگاه هنر هم در این شهر داشته باشیم، در زمانی که به فعالیت هنری می‌پرداختیم، تهدید، تحقیر را تحمل کردیم و وقتی تئاتر ابوذر را کار کردیم، استاد شریعتی روی صحنه آمد و فریاد زد: «همه عقده‌های من ریخت.»

این هنرمند سینما افزود: در این شهر تعداد زیادی دانشکده وجود دارد، اما در این شهر فردوسی و امام رضا(ع) تنها هستند، باید این اتفاق در خراسان بیفتد و دانشگاه فردوسی به مهد هنر تبدیل شود.

ارجمند عنوان کرد: خراسان خاستگاه زبان فارسی است، بسیاری از فرهیختگان از این سرزمین برخاسته‌اند، اگر دانشگاه هنر در این شهر راه‌اندازی شود، در این زمینه استعدادهای بسیاری شکوفا می‌شود. در دانشگاه‌های خارج کسی نمی‌تواند عطار و فردوسی بخواند، لذا تاسیس دانشکده هنر را واجب می‌دانم.

وی در ادامه با بیان اینکه افتخارم این است که در دانشگاه فردوسی تحصیل کردم و مفتخرم که به خادمی حضرت رضا(ع) نیز نائل شدم، بیان کرد: سینمای ایران را اهالی مشهد اداره می‌کنند و باید مسئولان به این امر همت کرده و دانشکده هنر دانشگاه فردوسی را تاسیس کنند.

منبع: ایکنا 

برچسب‌ها