بیرجند-چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان خراسان جنوبی روز چهارشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسؤولان استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

چهارمین نمایشگاه صنایع دستی در بیرجند افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با ۲۵۰ غرفه برپا شده که ۸۰ درصد آنها هنرمندان این استان هستند و به مدت یک هفته برای بازدید علاقه‌مندان دایر است. 
حسن رمضانی در حاشیه بازدید استاندار از غرفه‌های این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای تعامل هنرمندان از شهرها و استان‌های مختلف است تا بیشتر با سوغات و هنرهای دستی و فرهنگ همدیگر آشنا شوند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه توانمندی‌های شهر ملی خوسف با پارچه سنتی، روستای ملی گوهر سنگ و روستای جهانی خراشاد را با حوله‌بافی برای هنرمندان سراسر کشور به نمایش گذاشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶ سیاه چادر عشایری نیز در این نمایشگاه بر پا شده است، افزود: سه سیاه چادر از استان‌های لرستان، گلستان و خراسان شمالی و سه سیاه چادر عشایری از استان خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند.
 

برچسب‌ها