در ششمین روز ثبت نام ها وزارت کشور روز شلوغی را آغاز کرد و افراد زیادی از اولین لحظات آغاز ثبت نام در انتخابات وارد وزارت کشور شده و در صف ثبت نام ایستادند.

تداوم مراجعه وزرای دولت‌های نهم و دهم برای ثبت نام در انتخابات مجلس

قدس آنلاین: علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید در دوره دهم، امروز برای ثبت نام از حوزه انتخابیه تهران وارد وزارت کشور شد.

مطهری پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که اولویت‌های مجلس یازدهم چه چیزی است؟ بیان داشت: بهبود وضع اقتصادی و معیشتی مردم و تاثیرگذاری در سیاست خارجی کشور که خود این موضوع هم در بهبود وضع اقتصادی تاثیر دارد. البته در حوزه فرهنگ هم نیاز به اصلاحاتی داریم از جمله اجرای کامل قانون اساسی و مخصوصاً فصل سوم که منشور حقوق ملت است باید اجرا شود. به طور خلاصه بازگرداندن مجلس به جایگاهی که در قانون اساسی دارد از اولویت های مهم مجلس است.

مطهری: عملکردم در مجلس خوب بوده است

مطهری در پاسخ به این پرسش که چرا مردم باید مجدداً به وی رای دهند؟ گفت: فکر می کنم عملکردم در مجلس خوب بوده است وگرنه نمی آمدم اما این موضوع تشخیصش با مردم است و ما نمی‌توانیم درباره خودمان قضاوت کنیم. مهم این است که مردم در این انتخابات مشارکت بالایی داشته باشد چرا که هم آثار داخلی دارد و هم خارجی.

وی ادامه داد: یعنی اگر دنیا بداند که مردم مشارکت بالایی در انتخابات دارند پایه‌های نظام  مستحکم می‌شود و در رفتار غربیها و آمریکایی‌ها نیز موثر خواهد بود.

مطهری گفت: با حضور مردم در انتخابات قطعاً ما زودتر از تحریم ها رها خواهیم شد و در داخل هم برای اصلاح امور این موضوع موثر خواهد بود. مردم هم فکر نکنند که شرکت کردن یا نکردن شان در انتخابات تاثیری در وضعیت ندارد. مجلس مستقل و قوی می تواند تاثیر زیادی در کشور داشته باشد و بسیاری از امور را اصلاح کند.

وی افزود: ما در این دوره بیشتر در یک شرایط اضطراری بودیم و برخی کارها خارج از مسیر مجلس انجام می شد اما این مشکلات به زودی برطرف می‌شود و مجلس می‌تواند مؤثرتر باشد و آثار بهتری داشته باشد.

مطهری در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حضورش در لیست اصلاح طلبان گفت: نمی دانم چگونه وارد انتخابات خواهم شد باید ببینیم وضعیت لیست‌ها چطور است و چگونه بسته می شود تا در این زمینه تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد: به نظرم اعلام هزینه‌های انتخاباتی نیز ایرادی ندارد. من خودم اساساً چندان در پی تبلیغات فراوان نیستم چراکه مردم هم من را می شناسند. بقیه هم اگر این موضوع را اعلام کنند و آنهایی که لیست می‌دهند و چهره های متعددی را در لیست خود قرار می‌دهند نیز این کار را انجام دهند، مفید خواهد بود.

** چهره های سیاسی و ورزشی آمدند

منصوره سادات هاشمی نائب‌رییس بانوان هیات فوتبال استان تهران از حوزه انتخابیه تهران نام‌نویسی کرد.

همچنین علی عباسپور تهرانی نماینده ادوار مجلس برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس وارد حوزه انتخابی فرمانداری تهران شد.

محمد عباسی وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر اسبق ورزش و جوانان با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور روند ثبت‌نام خود را برای انتخابات مجلس آغاز کرد.

دیگر وزیر دولت احمدی نژاد سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس نهم بود که با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرد.

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات مجلس یازدهم داوطلب شد.خلیلیان با تاکید بر اهمیت خدمات ارزشمند دولت های احمدی نژاد گفت که حاشیه های ریس دولت نهم و دهم را تایید نمی کند. دیگر همکار او در کابینه دهم سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم بود که در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران داوطلب شد.

همچنین حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس نهم با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه نیشابور برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کرد.

محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد حوزه انتخابی فرمانداری تهران شد.

بنابر این گزارش، داوطلبان انتخابات مجلس تا ۱۶ آذر فرصت دارند با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند. مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است.

برچسب‌ها