۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 681492

برانکو در مذاکرات اولیه پیشنهاد ۱/۵ میلیون یورویی برای امضای قرارداد داده است. او ظاهراً از جزئیات قرارداد ویلموتس با خبر بوده، به همین خاطر رقم قراردادش را در فوتبال ایران بالا برده است

توقع مالی برانکو از فدراسیون لو رفت

.

به گزارش قدس آنلاین ، خیلی‌ها برانکو ایوانکوویچ را سرمربی بعدی تیم ملی ایران می‌دانند. شایعات و اخبار حکایت از آن دارد که او با فدراسیون فوتبال برای همکاری به توافق رسیده و به زودی جای مارک ویلموتس را روی نیمکت تیم ملی می‌گیرد. برانکو حتی به یکی از بازیکنان پرسپولیس به صورت تلفنی گفته حضور در تیم ملی قطعی است و به زودی کارش را آغاز می‌کند. اما دیروز خبرهایی گرفتیم که نشان می‌داد طرفین بر سر مسائل مالی در حال چانه‌زنی هستند. برانکو در مذاکرات اولیه پیشنهاد ۱/۵ میلیون یورویی برای امضای قرارداد داده است. او ظاهراً از جزئیات قرارداد ویلموتس با خبر بوده، به همین خاطر رقم قراردادش را در فوتبال ایران بالا برده است. گفته می‌شود آخرین قرارداد برانکو با پرسپولیس ۱/۴ میلیون دلار بود. او، اما به سفیر ایران در کرواسی گفته در شرایط حساسی مسئولیت تیم ملی را قبول خواهد کرد، بنابراین باید دستمزد خوبی هم بگیرد. با توجه به اینکه فدراسیون تا به حال ۲ میلیون یورو به ویلموتس داده و این مربی به ادعای قاضی زاده هاشمی عضو فراکسیون مجلس ۲/۵ تا ۳ میلیون یورو هم درخواست غرامت کرده، فدراسیون در تلاش است به هر شکل ممکن رقم درخواستی برانکو را پایین بیاورد. در جلسه‌ای که تاج و مربی کروات در کرواسی خواهند داشت، چانه‌زنی‌ها در این زمینه صورت می‌گیرد تا شاید برانکو رقمش را پایین بیاورد. فدراسیون فوتبال البته امیدوار است منبع مالی لازم برای این قرارداد از سوی وزارت ورزش تأمین شود، چون وزیر ورزش از جمله کسانی است که علاقه زیادی دارد برانکو به فوتبال ایران بازگردد.

برانکو در صورت توافق نهایی و امضای قرارداد، تنها خارجی کادر فنی نخواهد بود. او مربی بدنساز، مربی دروازه‌بان‌ها و همین‌طور دستیار خارجی که احتمالاً برادرش خواهد بود، به تیم ملی اضافه می‌کند. این یعنی رقم کادر فنی او احتمالاً حدود ۲ میلیون یورو خواهد بود که البته با پاداش و ... به ۲/۵ یورو هم می‌رسد.

خیلی‌ها اعتقاد دارند با توجه به شرایط مالی فوتبال ایران، بهتر است فدراسیون از مربی ایرانی استفاده کند. بعضی‌ها اعتقاد دارند علی دایی یا یحیی گل‌محمدی بهترین گزینه هستند. تیم ملی ایران در سال‌های گذشته یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیا بوده و به اعتقاد خیلی‌ها اگر تنها بتواند از نظر روحی و روانی خودش را سر و سامان دهد، دوباره می‌تواند تبدیل به یکی از ابرقدرت‌های آسیا شود. فدراسیون فوتبال، اما نمی‌خواهد ریسک کند. مهدی تاج ابتدای امسال تصمیمی برای تیم ملی گرفت که خسارت زیادی برای فوتبال ایران به بار آورد. فدراسیون هر چند روز گذشته اعلام کرد غرامتی به ویلموتس نخواهد داد، اما آیا این مسئله باورکردنی است؟
منبع: خبرورزشی

برچسب‌ها