رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: باید خدمت به زائران معصومین(ع) به خصوص خدمت به زائران حضرت رضا(ع) را مصداق عمل صالح و آن را توفیق و نعمتی بسیار بزرگ برشمرد.

خدمت به زائران معصومین(ع) مصداق عمل صالح است

به گزارش قدس  آنلاین، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت کشور در آیین تکریم خادمان زائران پیاده امام رضا(ع) و نهادهای همکار در حج و زیارت مشهد با اشاره به این آیه از سوره مبارکه نحل که «هرکس عمل صالح انجام دهد، در حالی که مؤمن است خواه مرد باشد یا زن، به او حیات پاکیزه می‌بخشیم و پاداش آن‌ها را به بهترین اعمالی که انجام دادند خواهیم داد» اظهار کرد: باید خدمت به زائران معصومین(ع) به خصوص خدمت به زائران امام مهربانی حضرت رضا(ع) را مصداق عمل صالح و آن را توفیق و نعمتی بسیار بزرگ برای خادمان ائمه اطهار(ع) برشمرد.

وی افزود: خدمت به زائران، احیای ارزش‌های اسلام و معارف امامان معصوم(ع) است؛ بنابراین باید بتوانیم با کلام نورانی ائمه(ع) نسبتی پیدا کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با تأکید بر اینکه باید قدردان خدمت به زائران باشیم، عنوان کرد: وقتی خدمت کامل می‌شود که کلام، منش و رفتار ائمه(ع) در وجود او اثر بگذارد.

رشیدیان ادامه داد: هدف‌گذاری و رسیدن به هدف در کارها بسیار مهم است و مهم‌ترین هدف در زیارت، خدمت به زائر و نیز رسیدن به عرفان و شناخت بیشتر معارف اسلام و اهل بیت(ع) است.

وی افزود: بنابراین بیشترین بهره از ثواب زیارت ائمه معصومین(ع) نصیب کسانی می‌شود که بتوانند شور زیارت را با شعور عرفان درآمیزند و «عارفاً بحقه» باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور بیان کرد: امیدوارم که خدمت‌گزاری به زائران به عرفان و شناخت بیشتر از معارف اسلام و اهل بیت(ع) بینجامد تا بتوانیم تکالیف خودمان را نسبت به اسلام، انقلاب و نظام به بهترین شکل انجام دهیم.

منبع: ایکنا 

برچسب‌ها