ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی با تأکید بر کار علمی در مقابل استکبار تأکید کردند: جنگ ادراکی و شناختی بر روی ذهن و اعتقادات و بینش هدف‌گذاری شده است و امروزه نیز با چنین جنگی روبرو هستیم.

تمام تلاش دشمن نفوذ فکری در دانشگاه‌ها است/ علم و دانش سلاح برنده جوانان ما در مقابل استکبار جهانی است

به گزارش قدس آنلاین ، نماز جمعه این هفته نیز همچون هفته‌های گذشته در شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد و ائمه جمعه شهرستان‌ها بر استفاده از ظرفیت علمی کشور در مقابله با استکبار تأکید کردند.

علم و دانش سلاح برنده جوانان ما در مقابل استکبار جهانی است

امام‌جمعه تایباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تایباد در محل مسجد امام صادق (ع) با تبریک 16 آذرماه روز دانشجو عنوان کرد: 16 آذر روز دانشجو است که در این روز مهم سه دانشجوی مخالف استکبار جهانی و رژیم ستم‌شاهی به دست عوامل شاه به شهادت رسیدند و امروز دانش آموزان، دانشجویان و جوانان ایران اسلامی در پیروی از این سه شهید گران‌قدر و سایر شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به سلاح علم، دانش و ولایت مداری مسلح هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین ملکی ابرده اظهار داشت: امروز باید دانش آموزان، دانشجویان و جوانان ما با فراگیری علم و دانش بپردازند چون علم و دانش میوه بهشتی است و بهشت با علم و بصیرت به دست می‌آید و کسی به خوشبختی می‌رسد که متخصص باشد.

وی با بیان موضوع گرانی بنزین در کشور ادامه داد: سخنان آگاهانه مقام معظم رهبری این عالم ربانی باعث نجات کشور و انقلاب و خنثی‌سازی توطئه‌های شوم استکبار جهانی شد، چون عده‌ای اغتشاشگر و ضدانقلاب به دنبال ایجاد آشوب بودند.

خطیب نماز جمعه تایباد با اشاره به سیمای متقیان از دیدگاه قرآن و بزرگان دین گفت: متقیان فردای قیامت سرافراز و سعادتمند هستند چون در قیامت دو اصحاب داریم اصحاب بهشت و اصحاب جهنم که اصحاب بهشت از نعمت‌های الهی بهره‌مند و اصحاب جهنم در عذاب هستند.

ملکی ابرده با بیان به فرازهایی از تاریخ اسلام عنوان کرد: یکی از کسانی که ازنظر داشتن تقوا و محبت اهل‌بیت اهل تقوا و ولایت مداری بود سلمان فارسی است که تا زمان رحلت در حمایت از ولایت و امامت بود.

امام‌جمعه شهرستان تایباد با اشاره به دهم ربیع‌الثانی سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) بانوی تقوا و بصیرت است و قم که حرم آن حضرت در آن واقع‌شده است حرم اهل‌بیت است و هرکس عارفانه شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) را بشناسد اهل بهشت می‌شود و چون آن حضرت دارای مقام شفاعت است در روز قیامت، حضرت فاطمه معصومه (س) دارای مقام و منزلتی بزرگ در نزد خداوند متعال است.

وی با تبریک و تهنیت سالروز شهادت خلبان لشکری ادامه داد: این شهید والامقام از جان خود در دفاع از این مرزوبوم گذشت و در این راه به شهادت رسید.

امروزه عرصه جنگ شناختی فضای مجازی است

امام‌جمعه بردسکن در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که با حضور اقشار مختلف مردم در محل مصلی نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: جنگ ادراکی و شناختی بر روی ذهن و اعتقادات و بینش هدف‌گذاری شده است و امروزه نیز با چنین جنگی روبرو هستیم.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی افزود: در جنگ عرصه ادراکات، هدف ذهن جوانان است که نسل جوان ما نیز اطلاعات کمتری در مورد نظام دارند که زودتر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

 امینی با بیان اینکه شبهه در ارزش‌ها در جنگ شناختی و ادراکی رخ می‌دهد، افزود: در عرصه این جنگ همه نهادهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، معارف اسلامی و شناخت شخصیت‌ها نیز تأثیرگذار است که در جنگ ادراکی در عرصه سیاست نقطه اصلی دشمنان نظام، ولایت و امامت است.

خطیب جمعه بردسکن با اشاره به اینکه در جنگ ادراکی حمله به نهادها و دستاوردهای نظام مورد هدف دشمنان است، گفت: حمله به کارکردهای نظام و ایجاد تحریف در نتایج به دست آمده از نظام و نادیده گرفته شدن کارهای بزرگی که انجام‌شده است نیز از اقدامات دشمن است.

 امینی افزود: هدف نهایی این جنگ قداست جدایی از نظام، اعتماد جدایی بین مردم و حاکمیت، اعتبار زدایی از تصمیمات نظام، امید زدایی و ناکارآمدی نظام، روی‌گردانی مردم از مسئولین و از بین بردن دلسوزی مسئولین برای مردم هست.

تمام تلاش دشمن نفوذ فکری در دانشگاه‌ها است

امام‌جمعه موقت سرخس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به شانزدهم آذرماه روز دانشجو و تبریک این روز به دانشجویان گفت: روز شانزدهم آذر ماهیتی ضد استکباری و ضدآمریکایی دارد و امام خمینی (ره) فرمودند که کلید سعادت یک کشور به دست معلم و دانشجو است بنابراین باید آگاه باشیم تمام تلاش دشمن نفوذ فکری در دانشگاه‌ها است و سرچشمه همه نفوذها نفوذ فکری است.

حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دانشجویان، گفت: رهبر معظم انقلاب خواستار کار علمی به‌صورت جهادی هستند و همین جهاد علمی است که می‌تواند تمام قفل‌ها را باز کند.

وی در ادامه به سالروز وفات حضرت معصومه سلام‌الله علیها اشاره و بیان کرد: برای زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها از چهار امام معصوم روایت داریم که یکی از آن روایات مربوط به امام صادق (ع) است.

امام‌جمعه موقت سرخس با بیان اینکه امام صادق (ع) پیش از آن که حتی امام موسی کاظم (ع) ازدواج کنند درباره حضرت معصومه (س) روایت دارند، اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند که برای خدا حرمی است و آن کعبه است، برای رسول خدا (ص) حرمی است و آن مدینه است و برای امیرالمؤمنین (ع) حرمی است و آن در کوفه است و برای ما اهل‌بیت حرمی است و آن در قم است و در آینده فرزندی از ما در آنجا دفن خواهد شد که نامش فاطمه است و هر که او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

حجت‌الاسلام سیستانی در ادامه به سنت حسنه‌ای که این روزها در شهرستان سرخس اجرا می‌شود اشاره و عنوان کرد: مسئله اطعام برای اموات توسط صاحبان عزا توسط حدود 90 درصد از مردم شهرستان سرخس جمع شده است و این رسم و سنت حسنه بین مردم شهرستان جاافتاده است ضمن اینکه درباره این موضوع روایاتی نیز داریم.

وی افزود: در روایات داریم که غذا خوردن جلوی صاحب‌عزا رسم دوران جاهلیت است و حتی روایتی داریم که روشن کردن آتش برای پختن غذا در خانه صاحب‌عزا مکروه است و مستحب است که نزدیکان صاحب‌عزا برای صاحبان عزا غذا آماده کنند و ببرند.

امام‌جمعه موقت سرخس با بیان اینکه بسیاری برای تأمین جهیزیه یا هزینه درمانی مشکل دارند، گفت: از برخی از کسانی که مراسم عزا داشتند درباره هزینه‌های آن‌ها سؤال کردم که گفتند تا مراسم سالگرد حدود 43 میلیون تومان هزینه کردند درحالی‌که به‌جای این هزینه می‌توانستند آن را صرف امور خیریه کنند و به همین دلیل مجمع خیرین در دفتر امام‌جمعه شهرستان تشکیل‌شده است و از مردم عزیز می‌خواهیم تا با مشارکت در امور خیر به کسانی که مشکلاتی در زندگی‌شان دارند کمک کنند.

حجت‌الاسلام سیستانی در ادامه با اشاره به شیوع آنفولانزا و لزوم رعایت نکات بهداشتی، گفت: ما توقع داریم جمعیت زیادی که برای درمان بیماری آنفولانزا به بیمارستان مراجعه می‌کنند مشکلی به مشکلشان اضافه نشود و پنج ساعت منتظر نمانند و پزشکان شهرستان نیز در این زمینه به‌صورت جهادی عمل کنند و بیماران را ویزیت کنند.

فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها