عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه در دوره‌های گذشته تأمین مالی من توسط کسانی انجام شد که کاملا از قشر متوسط یا متوسط رو به پایین بودند، یعنی از زندگی خودشان زدند تا کمکی به من بکنند و حتی گاهی قرض گرفتند.

هزینه‌های انتخاباتی‌ام توسط قشر متوسط به پایین تأمین می‌شد/ اصولگرایان ظرفیت بیش از یک لیست را ندارند

به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی امشب پس از ثبت نام در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری مشهد در جمع خبرنگاران گفت: دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی دوره حساس و مهمی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در دوره دهم به‌دلیل برخی اتفاقاتی که در کشور رخ داد، که بخشی از آن‌ها مربوط به مجلس بود و برخی عوارضش وارد مجلس شد، سبب تنزل جایگاه مجلس در بین مردم شد.

وی با اشاره به جایگاه تنزل یافته مجلس در دوره دهم ادامه داد: نخستین وظیفه نمایندگان مجلس در دوره یازدهم بازسازی این جایگاه در بین مردم است و مجلس باید به جایگاه واقعی خود برگردد.

حسین‌زاده بحرینی ادامه داد: سخن امام خمینی(ره) درباره مجلس که می‌فرمایند «مجلس در رأس امور است» یک شعار نیست، بلکه از نظر یک نظام مردم‌سالار نمایندگان مردم باید در مهم‌ترین مسائل تصمیم‌گیری، اظهارنظر و مجریان را موأخذه کنند که این موضوع در مجلس دهم مقداری رنگ باخته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به‌جز مسائل مهمی که در کشور است و مجلس یازدهم باید آن‌ها را حل و فصل کند، مجلس باید به جایگاه اصلی خود برگردد و چشم و ذهن مردم مورد تعظیم قرار گیرد، این کار مهم مجلس یازدهم است.

وی در خصوص عضویت خود در لیست خاصی از نمایندگان برای حضور در انتخابات توضیح داد: هنوز به لیست مشخصی نرسیدیم اما دوستان ما در جریان اصولگرایی رایزنی‌هایی را انجام می‌دهند که به لیست واحدی برسند و توقع این است که اصولگرایان با یک لیست در انتخابات شرکت کنند.

حسین‌زاده بحرینی درباره حضور نمایندگان حامی قالیباف در لیستی مجزا عنوان کرد: به‌نظرم این نقطه شروع انحراف است، چون قطعا نه فقط اصولگرایان بلکه اصلاح‌طلبان هم ظرفیت بیش از یک لیست را ندارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اصولگرایان موفقیت در انتخابات برایشان اهمیت دارد که همین طور هم است، حتما باید تلاش کنند به لیست واحدی برسند.

وی درباره عملکرد کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: از جنبه نظارتی به کمیسیون اقتصادی نمره بالایی نمی‌دهم و شاید نمره‌اش حداکثر 12 باشد، اما از نظر تقنینی نمره‌اش تا الآن 14 است و دلیل آن هم تصویب چند قانون خوب در این دوره بود.

حسین‌زاده بحرینی ادامه داد: در صحن مجلس نیز کمیسیون تلاش کرد، ایرادات شورای نگهبان را برطرف کند و بعضا به مجمع تشخیص رفتیم و تلاش کردیم که قوانین به ثمر بنشیند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قوانین آن قدر ارزشمند است که من به کمیسیون اقتصادی در بعد تقنینی نمره 14 را می‌دهم، تصریح کرد: تا پایان دوره ما قوانین مهم دیگری مانند مالیات بر ارزش افزوده، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون بانکداری و حذف سود مرکب که هم‌اکنون در مجمع تشخیص است را داریم که اگر هر کدام از این‌ها مصوب شود، حداقل یک نمره به نمره کمیسیون اضافه می‌کند و این کمیسیون تا پایان دوره به نظرم حداقل به نمره 18 می‌رسد.

وی درباره وضعیت مبهم اطلاع داشتن نمایندگان از گرانی بنزین بیان کرد: این مسئله به عقیده من یک مسئله شخصی است، اگر از من سؤال کنید می‌گویم بی‌اطلاع بودم و این پاسخ بسیاری دیگر از نمایندگان نیز هست.

حسین‌زاده بحرینی ادامه داد: ما یک جلسه غیرعلنی حدود دو ماه پیش داشتیم که در آن همه سناریوهایی که در ذهن رئیس مجلس بود، مطرح شد اما با رأی‌گیری استمزاجی رأی نیاورد و ادامه پیدا کردن وضع موجود در آن زمان رأی بالایی آورد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین ذهنیت نمایندگان بر اساس آن جلسه این بود که برای قیمت بنزین اتفاقی نمی‌افتد و شورای سران از طریق رئیس مجلس از نظر نمایندگان مطلع است و به‌طور طبیعی تصمیمی غیر از این نمی‌گیرد.

وی با اشاره به جلسه غیرعلنی دیگری 10 روز قبل از گرانی بنزین تشریح کرد: من در آن جلسه حضور نداشتم اما همکارانم به من گفتند که آقای لاریجانی اشاراتی داشتند اما صریح نبوده است و اصلا تاریخ، مبلغ و سهمیه در آن اشارات بیان نشده بود.

حسین‌زاده بحرینی متذکر شد: اینکه این کار در تاریخ خاصی قرار است انجام شود یا سهمیه به چه شکل است یا اینکه قیمت سهمیه هزار تومان و آزاد 3 هزار تومان باشد و یا سؤالات مبهم درباره تاکسی‌های اینترنتی را واقعا نمایندگان مطلع نبودند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاید برخی نمایندگان با ارتباطاتی که دارند زودتر مطلع شده باشند، بیان کرد: شاید برخی نمایندگان چند ساعت قبل اعلام خبر از طریق شورای تأمین، دستگاه‌های امنیتی و یا استانداری‌هایشان مطلع شده باشند، اما مجلس از این تصمیم بی‌اطلاع بود.

وی با اشاره به دلیل و انگیزه مردم برای رأی دادن در این دوره اظهار کرد: مردم همیشه با دو انگیزه رأی می‌دهند که یکی وظیفه دانستن شرکت در انتخابات به‌عنوان تکلیف شرعی و دینی است.

حسین‌زاده بحرینی ادامه داد: مردم با رأی دادن در سرنوشت خودشان دخالت می‌کنند و اتفاقا در مقطعی که اداره کشور دچار ضعف می‌شود چه در حوزه اقتصادی و یا حوزه‌های دیگر این تکلیف پررنگ‌تر می‌شود تا مجلس بعدی قوی‌تر شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درباره انگیزه دوم مردم برای رأی دادن گفت: ما دولتمردان توسط مردم محک می‌خوریم و در مقطع بعدی مردم راجع به ما تصمیم‌گیری می‌کنند که آیا مجددا فردی را که انتخاب کردم را برای بار دیگر انتخاب کنم یا نه؟

وی ادامه داد: اگر شرایط کاملا عادی بود، این سؤال خیلی جدی نمی‌شد اما وقتی شرایط بغرنج می‌شود، مردم در انتخاب خود حساس‌تر می‌شوند، چون بالاخره این وضع معلول رفتار و تصمیم‌گیری‌های ما یعنی مجلس، دولت، دستگاه قضایی، شخص رئیس جمهور و دستگاه‌های امنیتی است.

حسین‌زاده بحرینی اظهار کرد: همه در به‌وجود آمدن این وضع یکسان رفتار نکردند، برخی مستقیما مقصر هستند و برخی دیگر تلاش زیادی کردند که جلوی انحراف و بسیاری از اتفاقات را بگیرند، اما به هر حال با توجه به اینکه نیروی کافی، همفکر و همراه کافی در مجلس یا دولت نداشتند، توانشان به اندازه‌ای نبود که جلوی این وضعیت را بگیرند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخت بودن تشخیص افرادی که برای بهبود وضع موجود تلاش کردند، عنوان کرد: چون عملکردما در مجموع موفقیت‌آمیز نبوده است، مردم باید تشخیص بدهند که چه کسی مقصر بوده و چه کسی برای بهبود شرایط تلاش کرده است، تشخیص این مستلزم دقت بالای مردم است.

وی درباره حضور مردم در انتخابات سال جاری بیان کرد: مردم ایران همیشه در مقاطع خاص رفتاری غیرقابل پیش‌بینی از خود نشان داده‌اند، اکنون ممکن است تصور شود که مردم به‌دلیل شرایط موجود در انتخابات استقبال زیادی نداشته باشند.

حسین‌زاده بحرینی ادامه داد: انگیزه اول که همان تکلیف شرعی است کار خودش را خواهد کرد و پیش‌بینی من این است که حضور مردم از دور قبل انتخابات مجلس کمتر نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درباره منابع مالی خود برای حضور در انتخابات این دوره خاطرنشان کرد: اگر با صداقت بخواهم بگویم تا همین الآن شخصا پولی ندارم بلکه مقداری مقروض هم هستم.

وی با بیان اینکه هنوز با کسی درباره منابع مالی صحبت نکرده است، تشریح کرد: بالاخره هر نامزدی شبکه حامیان مالی دارد و یا شخصا تمکن مالی دارد، یا مانند بنده متمکن نیستند و باید جمعی را انگیزه‌مند کنند تا آن‌ها باورشان شود که این فرد صلاحیت حضور در مجلس را دارد.

حسین‌زاده بحرینی ادامه داد: این مرز تشخیص بین افرادی است که شبکه‌ای دور خود جمع می‌کنند که یک بده و بستانی شکل گیرد و در قبال هزینه‌ها قول انجام کاری را به حامی مالی می‌دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دستگاه‌های نظارتی ناظر بر انتخابات باید در این زمینه خیلی دقیق باشند، چرا که معتقدم تفاوت بین مجلس خوب و مجلسی که وابسته به یک عده سرمایه‌دار است در همین جا مشخص می‌شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه در دوره‌های گذشته تأمین مالی من توسط کسانی انجام شد که کاملا از قشر متوسط یا متوسط رو به پایین بودند، یعنی از زندگی خودشان زدند تا کمکی به من بکنند و حتی گاهی قرض گرفتند.

حسین‌زاده بحرینی ادامه داد: فکر می‌کنم اگر امسال هم بحث انتخابات جدی شود، این افراد به میدان می‌آیند و کمک می‌کنند، وقتی به این مرحله رسید خودم را موظف می‌دانم که به‌صورت شفاف ریز مخارج انتخاباتی خود را به مرجع نظارتی اعلام کنم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودم را متعهد به شفاف‌سازی مالی در انتخابات می‌دانم، گفت: البته این ماده از قانون را تصویب کردیم اما هنوز نهایی نشده است که در صورت ابلاغ شدن به‌طور قانون موظفیم اعلام کنیم و اگر ابلاغ نشود اخلاقا موظف به شفاف‌سازی در هزینه‌های خود هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها