معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه وجود ۷ دستگاه سینما سیار در شهرستان‌های این استان فعال هستند، گفت: هر کدام از این دستگاه‌ها می‌تواند ۲ یا ۳ شهرستان را پوشش دهد.

وجود ۷ دستگاه سینما سیار در شهرستان‌های خراسان رضوی/ خواف، تربت حیدریه و درگز صاحب سالن سینما می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا محمدی با اشاره به اینکه خواف، تربت حیدریه و درگز صاحب سالن سینما می‌شوند، اظهار کرد: اخیرا در جلسه‌ای که با مسؤولان شهرداری و شورای شهر درگز داشتیم، آنها قول‌هایی برای ایجاد سالن سینما در این شهرستان داده‌اند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درخصوص ساخت پردیس ۳ سالن در تربت حیدریه بیان کرد: این شهرستان براساس طرح کشوری با عنوان «سینما امید» با همکاری وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، شورای شهر و شهرداری این شهرستان صاحب پردیس سینمایی می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد در سایر شهرستان‌هایی که سالن سینما ندارند این طرح با کمک بخش خصوصی و سازمان سینمایی اجرا شود؟، متذکر شد: با توجه به اینکه در صورت اعلام آمادگی بخش خصوصی در شهرستان‌های خراسان رضوی، سازمان سینمایی برای تهیه تجهیزات لازم تا ۳۰۰ میلیون تومان کمک می‌کند تا سالن سینما تجهیز شود، بنابراین این امکان وجود دارد که شهرستان‌های دیگر نیز صاحب سینما شوند.

محمدی با اشاره به اینکه ۷ دستگاه سینما سیار در شهرستان‌های خراسان رضوی فعال هستند، گفت: هر کدام از این دستگاه‌ها می‌تواند ۲ یا ۳ شهرستان را پوشش دهد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مجتمع فرهنگی هنری خواف نیز در آینده‌ای نزدیک تبدیل به سالن سینما برای اکران فیلم‌های سینمایی می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها