منابع خبری گزارش دادند که مذاکره کننده ارشد آمریکا پس از دیدار با مقامات افغان در کابل برای گفت‌وگو با طالبان وارد قطر شده است.

 «خلیلزاد» برای گفت‌وگو با طالبان عازم دوحه شد

قدس آنلاین؛ «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از دیدار با رئیس جمهور افغانستان و شماری از چهره‌های سیاسی این کشور وارد قطر شده است.

منابع خبری با اظهار این مطلب بدون اعلام زمان مشخصی افزودند که خلیلزاد قرار است "بزودی" گفت‌وگوهای رسمی با طالبان را از سرگیرد.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا گفته بود که خلیلزاد پس از گفت‌وگوها در کابل به دوحه می‌رود تا مذاکراتی که در ماه سپتامبر توسط ترامپ متوقف شده بود را از سربگیرد.

به گزارش «طلوع نیوز»، «شهزاده مسعود» مشاور سابق «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان گفت که در دیدار کرزی با خلیلزاد بر سر از سرگیری مذاکرات مستقیم آمریکا و طالبان، کاهش خشونت‌ها و نیز مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو شد.

پیش از این نیز مقامات افغان گفته بودند که آمریکا بر از سرگیری مذاکرات با طالبان تاکید دارد اما می‌خواهد که این گفت‌وگوها با همکاری و هماهنگی نزدیک با دولت افغانستان صورت گرفته و اعلان آتش‌بس شود.

طالبان اما تصریح می‌کند که پیش از توافق با آمریکا اعلام آتش‌بس نخواهد کرد و با دولت افغانستان نیز پیش از آن دیداری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها