خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه زیارت حضرت معصومه(س) دارای آثار و برکات زیادی است، گفت: در رابطه با مقام شفاعت حضرت معصومه(س) روایات متعددی بیان شده و در زیارتنامه این بانوی بزرگوار موضوع شفاعت به صورت آشکار بیان شده است.

زیارت حضرت معصومه(س) دارای آثار و برکات زیادی است/ قم پناهگاه فاطمین و محل راحتی مؤمنان است

به گزارش قدس آنلاین،  به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) مراسم ویژه سوگواری در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حبیبالله فرحزاد به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره  به اینکه زیارت حضرت معصومه(س) دارای آثار و برکات زیادی است، عنوان کرد: روایات متعددی درباره زیارت حضرت معصومه(س) و شخصیت این بانوی وارسته بیان شده است.

وی ادامه داد: حضرت صادق(ع) در روایتی مشهور می‌فرمایند که برای خداوند حرمی است که مکه باشد و برای رسول خدا(ص) حرمی است که آن مدینه باشد و برای امیرمؤمنان حرمی است که آن کوفه باشد و برای ما اهل بیت حرمی است که قم باشد.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: امام صادق(ع) در ادامه همین روایت می‌فرمایند که به زودی فرزندم به نام فاطمه در قم دفن می شود. کسی او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

وی اظهار کرد: در روایات متعدد در مورد شهر قم آمده است که هر زمان بلاها و نگرانی‌های شما را فرا گرفت به قم پناه ببرید. زیرا قم پناهگاه فاطمین و محل راحتی مؤمنان است.

حجت الاسلام فرحزاد گفت: با وجود مبارک حضرت معصومه(س) مراکز علمی شیعه و اسلام شناسی زیادی در شهر قم تاسیس شد و دروس دینی و معارف اسلامی از دیرباز تاکنون در حال تدریس است و طلاب زیادی در اقصی نقاط جهان که تربیت شده حوزه قم هستند در مقوله تبلیغ دین فعالند.

وی درباره مقام شفاعت حضرت معصومه(س) عنوان کرد: در رابطه با مقام شفاعت حضرت معصومه(س) روایات متعددی بیان شده و در زیارتنامه این بانوی بزرگوار موضوع شفاعت به صورت آشکار بیان شده است.

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: در زیارتنامة حضرت معصومه(ع) می‌خوانیم که «یا فَاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَک عِنْدَاللَّهِ شَأْناً مِنَ الشأْنِ؛ ای فاطمه معصومه(ص) برای من در بهشت شفاعت کن که تو را در پیشگاه خداوند منزلت بزرگی است. این فراز مقام شفاعت حضرت معصومه(س) را ثابت می‌کند.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها