عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رئیس فدراسیون فوتبال در سطحی نیست که نمایندگان از او سوال مطرح کنند، ، گفت: در شرایطی که کشور با مشکلات ارزی مواجه است چرا باید فدراسیون فوتبال برای حضور ۲۰ روزه یک مربی خارجی ۲ میلیون یورو بپردازد.

وزیر ورزش مستندات قرارداد مارک ویلموتس  را به مجلس ارائه دهد /برای ۲۰روز ۲میلیون یورو پرداخت شده است

به گزارش قدس آنلاین، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی  در واکنش به اظهارات مهدی تاج در مورد قرارداد ویلموتس و اینکه عنوان کرده مجلس حق ورود به این موضوع را ندارد، گفت: خطاب اظهارات و سئوال ما وزیر ورزش و جوانان است و بر همین مبنا وزیر ورزش از جانب کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی مجلس این هفته به مجلس فراخوانده می‌شود.

فردی که قرارداد ویلموتس را امضا کرده به زبان خارجی تسلط نداشته است

نماینده مردم فریمان، سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان باید مستندات قرارداد مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی را به مجلس ارائه دهد و متن اصلی قرارداد به زبان انگلیسی یا فرانسوی را نیز در اختیار نمایندگان بگذارد؛ به نظر می‎رسد فردی که قرارداد را امضا کرده تسلط لازم به زبان خارجی را نداشته است.

رئیس فدراسیون در سطحی نیست که نمایندگان از او سئوالی مطرح کنند

وی با انتقاد از شفاف نبودن قرارداد منعقد شده با ویلموتس، ادامه داد: پس از ارائه این قرارداد به مجلس میزان دقیق رقم قرارداد، غرامت و سایر مفاد مشخص خواهد شد. بنابراین وزیر ورزش و جوانان می‌‎تواند برای دفاع از این پرونده با همراهانی از فدراسیون فوتبال به مجلس بیاید چرا که رئیس فدراسیون در سطحی نیست که نمایندگان از او سئوالی مطرح کنند.

قاضی زاده هاشمی درباره اینکه چرا نمایندگان به جای رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم به قرارداد سرمربی تیم ملی می‌پردازند، عنوان کرد: بر اساس قانون اساسی نمایندگان حق اظهار نظر در خصوص تمامی مسائل کشور را دارند و موضوع قرارداد میلیون یورویی ویلموتس از حساب بیت المال نیز به هیچ عنوان موضوع کم اهمیتی نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: البته که من از اولین نمایندگانی بودم که در یکی از برنامه‌های صداوسیما در نخستین روز سهمیه‌بندی بنزین، موضوع گیری مخالف علیه این تصمیم داشتم و لذا همه نمایندگان نسبت به موضوعات گرانی حساس هستند.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال پیش از بازی با عراق مبلغ ۲ میلیون یورو به ویلموتس پرداخت کرده است، افزود: در این شرایطی که کشور با بحران ارزی مواجه است چرا باید چنین رقمی را به فردی که فقط ۲۱ روز در ایران حضور داشته و هیچ ارزش افزوده‌ای برای تیم ملی نداشته است، پرداخت کرد. در خارج از ایران نیز  ویلموتس فقط ۲۰ روز در کنار تیم حضور داشته است.

قرارداد ویلموتس و کادر فنی ۳ میلیون یورو است

قاضی زاده هاشمی، قرارداد ویلموتس را ۳ میلیون یورو دانست و گفت: قراردادی که با این مربی منعقد شده به هیچ عنوان نرخی نیست که او در اروپا دریافت می‌‎کرده؛ آخرین جایی که ویلتموس مربیگری کرده تیم ملی ساحل عاج بوده که وی ماهانه ۵۰ هزار یورو دریافتی داشته است و رقم فعلی قرارداد او با تیم ملی به هیچ عنوان قابل درک نیست.

در حوزه اموال عمومی هیچ موضوع محرمانه‌ای وجود ندارد

وی با تأکید براینکه در حوزه‌‎هایی که از بیت المال هزینه می‌شود، هیچ مسئله محرمانه‌ای وجود ندارد؛ افزود: در مورد غرامت فدراسیون فوتبال بیانیه داد و تاکید کرد که ما غرامت نمی پردازیم؛ درحالیکه در حال حاضر هنوز قراداد فسخ نشده و فدراسیون با ویلموتس در حال مذاکره برای نحوه پرداخت غرامت است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس  تصرح کرد: باید مشخص شود که چه افراد و دلالانی از این قرارداد میلیون یورویی نفع برده‌اند و مجلس در این باره حساس خواهد بود.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها