زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س)، سوگوار کریمه اهل بیت (ع) شدند.

زائران امام رضا (ع) سوگوار رحلت کریمه اهل بیت شدند

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت سالروز رحلت حضرت معصومه (س)، حرم ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) سراسر سیاه پوش شده و زائران رخت عزا بر تن کردند و به عزاداری پرداختند.

همه صحن و سرای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) آکنده از غم و اندوه شده، سوگواران کریمه اهل بیت (ع) با حضور در حرم مطهر رضوی و عرض ارادت نسبت به ساحت مقدس آن امام همام، با اظهار تسلیت به مناسبت سالروز شهادت خواهر امام رضا (ع) با نوحه‌خوانان و روضه‌خوانان همنوا شدند.

هیات‌های مذهبی از صبح امروز حرکت خود را از خیابان‌های مختلف منتهی به حرم مطهر رضوی آغاز کرده‌ و با اجتماع در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) ضمن سینه زنی و زنجیرزنی به عزاداری پرداختند.

یکی از کارشناسان مذهبی در این مراسم با بیان اینکه زیارت حضرت معصومه (س) دارای آثار و برکات بسیار است گفت: روایات متعدد در باره زیارت کریمه اهل بیت (ع) و شخصیت این بانوی وارسته بیان شده است.

‌حجت الاسلام والمسلمین حبیبالله فرحزاد افزود: حضرت امام صادق (ع) در روایتی می‌فرمایند برای خداوند حرمی است که مکه باشد و برای رسول خدا (ص) حرمی است که آن مدینه باشد و برای امیرمؤمنان (ع) حرمی است که آن کوفه باشد و برای ما اهل بیت حرمی است که قم باشد.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) در ادامه همین روایت می‌فرمایند به زودی فرزندم به نام فاطمه در قم دفن می‌شود و هر کس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌گردد.

وی گفت: در روایات متعدد در مورد شهر قم آمده است که هر زمان بلاها و نگرانی‌ها شما را فرا گرفت به قم پناه ببرید، زیرا قم پناهگاه فاطمین و محل راحتی مؤمنان است.

حجت الاسلام فرحزاد افزود: با وجود مبارک حضرت معصومه (س) مراکز علمی شیعه و اسلام شناسی بسیار در قم تاسیس شد و دروس دینی و معارف اسلامی از دیرباز تاکنون در این شهر حال تدریس است و طلاب بسیار در اقصی نقاط جهان که تربیت شده حوزه قم هستند در مقوله تبلیغ دین فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در باره شفاعت حضرت معصومه (س) نیز روایات متعدد و در زیارتنامه این بانوی بزرگوار موضوع شفاعت به صورت آشکار بیان شده است.

حضرت فاطمه معصومه (س) دختر حضرت موسی بن جعفر (ع) هفتمین امام شیعیان و نجمه خاتون و خواهر حضرت امام رضا (ع) است.

وی از شخصیت‌های مورد احترام شیعیان بوده و آرامگاه وی در شهر قم سالانه میلیون‌ها زائر دارد. کریمه اهل بیت (ع) در اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ قمری متولد و در ۱۰ ربیع الثانی سال ۲۰۱ قمری وفات یافت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها