معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال آینده پیش بینی می‌کنیم که آموزش و پرورش استان ۲۳ هزار معلم کمبود داشته باشد که باید از هم اکنون تدابیر لازم اتخاذ شود.

کمبود ۲۳ هزار نفری معلم برای سال آینده در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ایرج سعادتمند معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش استان را کمبود منابع مالی اعلام کرد و گفت: اگرچه استان در مهر امسال ۱۷ هزار معلم کمبود داشت، ولی از طرق مختلف از جمله دانشگاه فرهنگیان، ماده ۲۸، حق التدریس، خرید خدمات، سرباز معلم و سهمیه استخدام جدید این کمبود مرتفع شد.

او افزود: ۹۲ هزار نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش خراسان رضوی استقرار دارند و در حال حاضر هیچ کمبودی نداریم.

معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به فعالیت‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: ۴۹ پژوهش سرای دانش آموزی در سطح استان وجود دارد که هریک در حوزه‌های مختلف از جمله فیزیک و نجوم قطب کشور هستند و حائز رتبه‌های کشوری در حوزه آزمایشگاهی و پژوهشی هستیم.

سعادتمند به کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی در برخی از مدارس استان اشاره کرد و گفت: همه ساله ۴ درصد به ورودی دانش آموزی استان اضافه می‌شود و علی رغم مشکلات مالی، امکانات و تجهیزات خوبی توسط سازمان نوسازی و تجهیزمدارس به استان اختصاص داده می‌شود، ولی این امکانات کفاف و پاسخ گوی نیاز دانش آموزان نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها