کانون کارگردانان سینمای ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و فیلمخانه ملی ایران، «شب عبدالله باکیده» را برگزار می‌کند.

«شب عبدالله باکیده» برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ادامه سلسله جلسات کانون کارگردانان در تجلیل کارگردان‌های دوره اول سینمای پس از انقلاب، شب عبدالله باکیده کارگردان قدیمی سینمای ایران برگزار می‌شود.

این مراسم ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۳ آذر ۹۸ در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود و پس از پایان مراسم، فیلم «پوتین» از ساخته‌های این فیلمساز روی پرده می‌رود.

«عبدالله باکیده» کارگردان ۶۹ ساله ایرانی و دانش‌آموخته کارگردانی سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک است که فعالیت سینمایی را از سال ۱۳۴۸ در سینمای آزاد همدان با ساخت فیلم هشت میلیمتری آغاز کرد و از سال ۱۳۵۴ با دستیاری کارگردان وارد کار در سینمای حرفه‌ای شد. او از سال ۱۳۵۸ به عنوان مسئول واحد فیلمسازی و کارشناس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت کرد و در کارنامه‌اش علاوه بر دستیاری، مدیریت تولید، نویسندگی، طراحی، تهیه و ... ساخت سه فیلم بلند سینمایی «پوتین»، «صلیب طلایی» و «تو را دوست دارم» و هفت سریال تلویزیونی (از جمله سریال موفق «نبردی دیگر») به چشم می‌خورد.

در این سلسله برنامه تاکنون شب فیلمسازانی چون «سیامک شایقی»، «مجید قاری‌زاده»، «مجید جوانمرد» و «منوچهر مصیری» توسط کانون کارگردانان سینمای ایران برگزار شده است.

انتهای پیام 

برچسب‌ها