مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: با توجه به اینکه تاکنون به آموزش و پرورش توجه کافی نشده و نارسایی‌های بسیاری در آموزش و پرورش دیده می‌شود به همین دلیل برای رفع مشکلات باید به سراغ مدارس غیر دولتی رفت.

برای رفع مشکلات آموزش و پرورش باید سراغ مدارس غیر دولتی رفت

به گزارش قدس آنلاین، علی طاهریان در همایش مدیران و معلمان مدارس و مراکز غیر دولتی کاشمر اظهار کرد: برنامه‌ریزان و دولت برای کمک به آموزش و پرورش دچار مشکل هستند؛ اگرچه تاکنون تلاش بسیاری کرده‌اند ولی آن گونه که باید به آن توجه کافی نشده و نارسایی‌های بسیاری در آموزش و پرورش دیده می‌شود.

وی ادامه داد: در این شرایط باید به سراغ مدارس غیر دولتی رفت، در گذشته نه چندان دور همزمان با تاسیس مدارس نوین مدارس غیر دولتی نیز شکل گرفته است. به طوری که سال ۱۳۰۱ در روستای قراچه کوهسرخ مدرسه غیر دولتی به نام مدرسه امیریه سعادت برای دو سال دایر بوده است.

طاهریان عنوان کرد: تاسیس و توجه به مدارس غیر دولتی نه تنها برای دولت مزایای بسیاری دارد بلکه کارها به شکل بهتری انجام می شود، با توجه به اینکه در قانون به بخش خصوصی بسیار توجه و تاکید شده به همین دلیل اگر برنامه‌ریزان از همان قانونی که خودشان تصویب کردند، حمایت کنند؛ می‌توانیم بسیاری از مشکلاتی را که امروزه به معضل تبدیل شده، پشت سر بگذاریم.

وی گفت: امیدواریم با توجه به استخدامی‌های جدید سال آینده شرایط همکاران در مدارس غیر دولتی برای برنامه‌ریزان، مجلس و دولت مشخص شود.

در ادامه فرماندار کاشمر در این مراسم با بیان اینکه امسال نگاه آموزش و پرورش بیشتر به حوزه اجتماعی بوده است، بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی عهده‌دار اجرای سیاست‌های مصوب از مهد کودک تا دانشگاه است.

مسلم ساقی افزود: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر کشور است، بدون شک توسعه کشور در گرو سرمایه‌گذاری انجام گرفته در حوزه آموزش و پرورش خواهد بود.

وی اظهار کرد: اگرچه نگاه‌ها در حوزه آموزش و پرورش و موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها بیشتر در حوزه آموزش و علم است اما باید به حوزه اجتماعی و پرورشی نیز توجه بیشتری داشت.

ساقی گفت: مدرسه اولین جایی است که دانش‌آموزان با واقعیت‌های اجتماعی آشنا و با مطالبات و نیازهای جامعه روبه‌رو می‌شوند و همچنین باید در آن تنوع مطالبات و محدودیت‌ها را تجربه کنند. دانش‌آموزان باید خودباوری و اعتماد به نفس را در مدارس تمرین کنند.

در این مراسم نماینده مدیران و موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: معتقدیم زحمات و تلاش‌های جامعه مدارس غیر دولتی آن گونه که باید و شایسته خدماتشان بوده تاکنون در جامعه دیده نشده است.

عباس غیورمقدم افزود: به رغم اینکه تاکنون افتخارات بسیاری توسط مراکز و مدارس غیر دولتی شامل حال کاشمر شده است، اما این که موفقیت‌ها و افتخاراتی که کسب می‌شود اطلاع‌رسانی نمی‌گردد از ضعف‌های عمده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ درصد جمعیت دانش آموزی شهرستان را غیر دولتی‌ها تشکیل می‌دهند و این موجب شده میزان تاثیرگذاری مدارس غیر دولتی بسیار زیاد باشد.

غیورمقدم بیان کرد: امسال در مقطع ابتدایی ۱۲۷ کلاس درس، متوسطه یک ۲۴ کلاس درس و متوسط دو ۲۴ کلاس درس دایر است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها