رئیس بانک مرکزی با تأکید بر اینکه ارز در کنترل است، گفت: دلالان و نوسان‌گیران بازار ارز، توانایی ما را دست‌کم نگیرند؛ بانک مرکزی توانایی لازم را دارد تا هر زمان که اراده کند با حضور در بازار و نقش‌آفرینی در عرضه و تقاضا، تعادل را برقرار کند.

توان بانک مرکزی را دست کم نگیرید!

قدس آنلاین: رییس کل بانک مرکزی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به نوسانات بازار ارز و افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر  به مردم نیز توصیه کرد که دارایی خود را در معرض ریسک خرید و فروش ارز قرار ندهند، زیرا در یک روز، نرخ ارز یک هزار تومان بالا رفته و یا یک هزار تومان کاهش می‌یابد.

وی در عین حال تاکید کرد که 

بانک مرکزی در بازار حضور محکم داشته و توانایی و ذخایر ارزی و اسکناسی کافی دارد و افزود: مسایل رخ داده در بازار ارز به مسائلی که در فضای مجازی مطرح می‌کنند - مانند تورم و انتظارات و پیش‌بینی‌ها - هیچ ربطی ندارد.وی نوسانات موجود را ناشی از جو روانی و تصنعی دانست و گفت این موضوع بزودی رفع می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بازار متشکل ارزی الان در مرحله آزمون قرار دارد، اظهار داشت: نگران تشکیل این بازار نباشید که به زودی کارهایش انجام می‌شود، ولی نمی‌توانم زمان مشخصی را هم برای این موضوع مطرح کنم، اما تا پیش از پایان امسال تشکیل می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی درباره نظارت بانک مرکزی بر سایت‌های قماربازی و استفاده آنها از درگاه‌های بانکی، گفت: ما برنامه‌ریزی‌های خیلی قوی و جدی در معاونت فناوری بانک مرکزی داریم. هم قمار و هم فیشینگ را به تدریج به سمتی می‌بریم که محدودتر و بسته‌تر شود. این نوع فناوری‌ها و سیستم‌ها در همه جای دنیا هک می‌شود و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد که ما تلاش داریم درصد آن را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها