زنجان-آئین تجلیل از برگزیدگان دومین یادمان قربانیان حوادث ترافیکی در زنجان برگزارشد.

تصادفات درون شهری زنجان ۲۷کشته به جا گذاشت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: شهردار زنجان در  آیین بزرگداشت  دومین یادمان  قربانیان حوادث رانندگی  که شامگاه پنج شنبه در محل کارخانه کبریت سابق برگزار شد   با اشاره به اینکه همه باید  به سهم خود در کاهش  قربانیان سوانح رانندگی سهیم باشیم افزود:این حوادث آسیبهای اقتصادی و اجتماعی را بدنبال دارد.

معصومی با اشاره به اینکه در تصادفات  سه عنصر  انسان، راه و معبر و ماشین  ودر  ترافیک نیز عناصر فرهنگ،  مهندسی و اعمال قانون تاثیر گذار است گفت: حوزه هایی که مدیریت شهری را عهده دارند  باید عبور و مرور شهری  را تسهیل کنند.
وی با بیان اینکه برای راه اندازی پیاده راه چالشهای فراوانی را  داریم گفت: در کشورهای اروپایی اختراع کننده خودرو برای استفاده مردم از پیاده راه و دوچرخه جشن می گیرد.

 حمیدی رئیس شورای شهر زنجان نیز در ادامه،با یاد اوری این نکته که هر ۲۴ساعت۵۰نفردر حوادث رانندگی جان خود را ازدست می دهند گفت:هر ساله بیش از ۴میلیون نفر در سوانح رانندگی کشته می شوند.

وی افزود: باید   انسان محوری و تقویت حمل ونقل عمومی را در دستور کار قرار دهیم.

حمیدی با بیان اینکه دولت باید با   افزایش قیمت بنزین توسعه حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار دهد اظهار امیدوارم کرد:باید  حافظ جان و مال مردم باشیم.
  شیرمحمدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز  با  بیان اینکه در  تصادفات، خطای انسانی بیش از ۹۰درصد  است   بر فرهنگ درست رانندگی و آموزش درست در این خصوص تاکید کرد.

برچسب‌ها