فرماندار نیشابور گفت: خبر مربوط به کشف قرص درون یک کیک در این شهرستان شایعه است و صحت ندارد.

تکذیب خبر کشف قرص درون یک کیک در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قامتی  افزود: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر کشف قرص درون یک کیک در یکی از مدارس روستای باغشن‌ گچ نیشابور این موضوع جهت بررسی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این کیک ظاهرا از مغازه‌ای توسط یک دانش‌آموز خریده شده بود و پس از آزمایش‌های لازم مشخص شد که ماده مشکوک خامه خشک شده کیک بوده است.
او اضافه کرد: شهروندان جهت تهیه مواد غذایی به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنند و موارد مشکوک را در صورت مشاهده به سرعت گزارش کنند.

اواخر هفته گذشته تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک و برخی فرآورده‌های غذایی منتشر شد و نگرانی هایی را دامن زد. 

امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موضوع جاسازی قرص در کیک ها امنیتی است که با هدف تشویش اذهان عمومی و تخریب صنعت غذایی انجام شده است.

سعید نمکی در حاشیه همایش پوشش همگانی سلامت در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران افزود: موارد جاسازی قرص در کیک ها در بیرون از چرخه تولید و توزیع رسمی بوده است و همکاران ما در حوزه های امنیتی و اطلاعاتی در حال پیگیری موضوع هستند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: هیچ مورد مسمومیت ناشی از مصرف این کیک ها تاکنون نداشته ایم و به زودی جزییات بیشتری در این خصوص به مردم اعلام می شود.

شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها