گیلان- کمبود و قدیمی بودن دستگاه‌های دیالیز و سایر تجهیزات درمانی در بیمارستان‌های گیلان باعث بروز مشکلات متعدد برای بیماران کلیوی و دیگر بیماری‌های صعب‌العلاج شده است.

کمبود دستگاه‌ دیالیز از بزرگترین مشکلات بخش درمان گیلان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ،دستگاه‌های دیالیز یکی از ابزارهای حیاتی برای بیماران کلیوی است که باید 3 بار در هفته با این دستگاه‌ها خونشان تصفیه شود اما امروز بیماران به‌دلیل کمبود دستگاه‌های دیالیز و قدیمی بودن این دستگاه‌ها در برخی بیمارستان‌های گیلان با مشکلات اساسی روبه‌رو هستند.

بیماری‌های کلیوی از بیماری‌های صعب‌العلاج محسوب می‌شود که امروز بسیاری از کسانی که دچار این بیماری هستند در کنار مشکلات فراوانی همچون پرداخت مداوم هزینه‌های سنگین دارویی با کمبود تجهیزات دیالیز نیز در این استان روبه‌رو هستند.

در حال حاضر فرسودگی دستگاه دیالیز و کمبود آن چالشی است که بیماران به خصوص در شهرهای کوچک‌تر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری از بخش‌های دیالیز نیز به دستگاه جدید نیاز دارند و با توجه به تعداد بیماران بخش‌های جدیدی که راه‌اندازی می‌شود که نیز باید به دستگاه‌های جدید مجهز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه شورای اداری استان از مشکلات بخش‌های دیالیز در استان سخن گفت و اظهار داشت: در حال حاضر 62 دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های خصوصی و 194 دستگاه نیز در بیمارستان‌های دولتی استان داریم که نشان‌دهنده مشکلات اساسی استان در بخش دیالیز است‌.

ارسلان سالاری خاطرنشان کرد: در کنار وضعیت نامناسب تجهیزات دیالیز در استان گیلان، بسیاری از بیمارستان‌های ما حتی فاقد دستگاه سی تی اسکن هستند و در تلاش هستیم که تعدادی از این دستگاه‌ها را برای بیمارستان‌هایی که کمبود دارند تامین کنیم.

برچسب‌ها