۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 683232

معاون مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: این استان در زمینه طلاق ، رتبه سوم را در کشور دارا می باشد.

خراسان رضوی رتبه سوم   طلاق در کشور

به گزارش قدس آنلاین، معاون مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در امور شهرستان‌ها گفت: درصد طلاق در استان خراسان رضوی بالاست؛ به طوری‌که سومین رتبه طلاق کشور مربوط به این استان است.

مجید صفایی مقدم  افزود: با وجود اینکه هدف از ازدواج باید آگاهانه، به‌هنگام و پایدار باشد، اما چنین اتفاقی نمی‌افتد و جوانان نمی‌دانند چه زمانی ازدواج کنند و اغلب از روی ناآگاهی است.

وی با بیان اینکه «اگر جوانان قبل از ازدواج مشاوره بگیرند درصد طلاق کاهش پیدا می‌کند»، عنوان کرد: اگرچه پایگاه معنوی کشور هستیم، اما درصد طلاق در استان خراسان رضوی بالاست؛ به طوری‌که سومین رتبه طلاق کشور مربوط به این استان است.

معاون مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در امور شهرستان‌ها، گفت: هرچند برخی سمن‌ها در حوزه ازدواج فعال هستند، اما درصد طلاق بالاست، چون مشاوره خوبی به جوانان داده نمی‌شود.

صفایی در ادامه با اشاره به اینکه «چون سمن‌های فعال در سطح استان خراسان کم است، حوزه جوانان کم‌فروغ است»، افزود: در حال حاضر ۲۰۰ خانه جوان در سطح کشور در حال ساخت است. هدف از ساخت خانه‌های جوان برای فراگیری ارتباطات اجتماعی و دیگر آموزش‌ها برای مدیریت آینده کشور است.

صفایی گفت: بودجه‌های خوبی در استان خراسان وجود دارد ولی کسانی از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد که سمن داشته باشند. سمن‌هایی که اکنون هستند ۲۰ درصدشان در حوزه فرهنگی و ۶۰ درصد در حوزه اجتماعی و باقی در دیگر حوزه‌ها فعال هستند.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم در سطح استان سمن‌ها را به سمت مسائل اقتصادی سوق دهیم تا جوانان را کارآفرین کنیم، از سویی هرچند سعی می‎شود بین جوانان شهر و جامعه با نهادهای دولتی ارتباط خوبی برقرار شود ولی هنوز کم‌فروغ است.

صفایی در پایان عنوان کرد: طی سال گذشته از وزارت ورزش و جوانان ۶۰۰ سمن اعتبار گرفتند و امسال نیز ۶۰۰ سمن دیگر در کشور اعتبار نامه خواهند گرفت که تاکنون ۳۷۰ سمن محقق شده است.

منبع: ایسنا 

برچسب‌ها