مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار صبح امروز در سفر به خراسان رضوی و بازدید از روستای چاله زرد در حوزه شهرستان سرخس، این روستا را به عنوان روستای پایلوت در مهار بحران گرد و غبار دراستان خراسان رضوی عنوان کرد و افزود:راه حل اصلی کنترل کانون های گرد وغبار شمال شرق کشور، تسهیل گری دولت و ارگان های مرتبط ومشارکت فعالانه جوامع تأثیرپذیر از گرد و غبار است.

"چاله زرد" روستای پایلوت برای مهار بحران گرد و غبار درخراسان رضوی تعیین شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، علی محمد طهماسبی  بیرگانی در ادامه تصریح کرد: مهمترین اقدامی که باید برای کنترل گرد و غبار انجام شود، مشارکت مردم و تسهیل گری دولت است.

این مقام مسئول به تغییر کشاورزی سنتی و دیم کاری در مناطق خشک وبیابانی به کشت گیاهان مرتعی خصوصاً کشت گیاهان دارویی به عنوان یک راهکار مدیریت این بحران اشاره کرد و افزود: این اقدام منجر به تثبیت کانون های گرد و غبار و تولید گیاهان دارویی به طور همزمان خواهد شد. که درراستای تحقق اهداف "اقتصاد مقاومتی " نیز خواهد بود.

طهماسبی همچنین طی سخنانی به لزوم ایجاد ایستگاه پایش گرد و غبار در شهرستان سرخس به منظور کنترل گرد وغبار در منطقه شمال شرق کشور اشاره کرد.

رضا شهبازی مدیر کل مخاطرات زمین شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری سرخس، بخشدار مرکزی و رئیس ادارات منابع طبیعی و آبخیز داری و جهاد کشاورزی سرخس نیز دراین بازدید میدانی حضور داشتند و درخصوص بهبود راهکارهای مدیریت بحران پدیده گرد وغبار در منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها