معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه تجلیل از مجاهدت های شیخ زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم تجلیل از مجاهدت های شیخ زکزاکی در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: شیخ زکزاکی با تأثیر از انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره)، شیعه شد و با تأسیس جنبش اسلامی نیجریه، ۳۰۰ مدرسه اسلامی در نیجریه و کشورهای همسایه آن تأسیس کرد. او همچنین مؤسسات خیریه‌ای برای ارائه خدمات مالی، درمانی و آموزشی به شیعیان راه‌اندازی کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‎نژاد ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ و در جریان حمله نیروهای ارتش نیجریه به مراسم اربعین جنبش اسلامی نیجریه، ده‌ها تن کشته شدند و شیخ زکزاکی و همسرش نیز در دی ماه ۱۳۹۴، در جریان حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیةالله در شهر زاریا که منجر به کشته و مجروح‌شدن تعدادی از شیعیان شد، دستگیر و زندانی شدند.
وی ادامه داد: به همین مناسبت در راستای تجلیل از شیخ زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه ویژه‎ برنامه‌ای در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است، این مراسم سه شنبه ۲۶ آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در این مراسم حجت الاسلام دکتر عباسی رئیس دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی به ایراد سخنرانی و میثم مطیعی برای آزادی این مبارز مسلمان به قرائت دعای توسل می‌پردازد.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها