سناتور ارشد آمریکایی در سفر به کابل گفت که به احتمال بسیار ترامپ تا پایان سال جاری میلادی فرمان کاهش نیروها را در افغانستان اعلام کند و این روند ممکن است از سال آینده میلادی نیز اجرایی شود.

لیندسی گراهام : احتمالا ترامپ فرمان کاهش نیروها را در افغانستان اعلام کند

قدس آنلاین؛ «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه در سفر به کابل از احتمال کاهش نظامیان مستقر این کشور از ۱۲ هزار نفر به ۸ هزار و ۶۰۰ نیرو خبر داد.

گراهام گفت: اگر ترامپ هفته‌های آینده تصمیم بگیرد تا نیروهایمان را به زیر ۱۲ هزار نفر کاهش دهد من می‌توانم از این طرح پشتیبانی کنم.

به گزارش «میلیتاری تایمز»، این عضو کمیسیون نیروهای مسلح سنای آمریکا افزود: توانمندی نیروهای امنیتی افغان در حال افزایش است و هر چه توانمندی این نیروها بیشتر شود شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان کاهش خواهد یافت.

گراهام همچنین تاکید کرد که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مبتنی بر شرایط خواهد بود.

وی مشخص نکرد که آیا نیروهای آمریکایی بطور کامل از افغانستان خارج می‌شوند و یا اینکه این موضوع در چه زمانی صورت خواهد گرفت.

سناتور آمریکایی با اظهار بی اعتمادی به طالبان برای مبارزه با تروریسم نیز گفت: اگر آمریکا برای مبارزه با القاعده و داعش به طالبان اعتماد کند تا تهدیدی متوجه خاک آمریکا و شرکای ما نشود این دیوانگی خواهد بود.

گراهام در کابل با سران حکومت وحدت ملی دیدار کرده است.

براساس بیانیه‌ای که ریاست جمهوری افغانستان منتشر کرد، این سناتور آمریکایی هدف از سفرش را ارزیابی وضعیت افغانستان و تبادل‌نظر درباره چگونگی کاهش مسئولانه نیروهای آمریکایی در افغانستان گفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها