رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، شیرینی‌فروشان، کافه و قنادی مشهد گفت: مواد اولیه شیرینی دچار مشکل شده، کاکائو در بازار وجود ندارد، نارگیل، پسته، مغزها و انواع ژله نیز با افزایش قیمت مواجه شده است.

مواد اولیه شیرینی دچار مشکل شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد فرزانی در خصوص وضعیت بازار در نزدیکی شب یلدا، اظهار کرد: ما در حال حاضر کمبود شکر داریم، حواله شکر ما را از استان خوزستان می‌دهند، در حالی که در استان خود و استان همجوار شکر داریم، بالعکس از استان ما نیز شکر به کرمانشاه و تبریز می‌رود.

وی افزود: اگر شکر از مشهد و شهرهای استان مانند نیشابور، تربت، سبزوار و چناران به مشهد بیاید، هزینه کمتر می‌شود و شیرینی‌فروشان نیز با قیمت کمتر عرضه می‌کنند، اما زمانی که قیمت جنس تمام شده برای ما زیاد باشد، جنس نیز گران می‌شود، بنابراین مشتری و مصرف‌کننده متضرر می‌شوند.

فرزانی بیان کرد: قیمت شیرینی متاثر از وقتی مواد اولیه بوده که افزایش یافته، اما همکاران ما با سود متعارف جنس را عرضه می‌کنند. متاسفانه همه اجناس گران شده، در نتیجه شیرینی نیز باید گران شود اما مصوبه‌ای در خصوص گران شدن شیرینی نداشتیم.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، شیرینی‌فروشان، کافه و قنادی مشهد با بیان اینکه مواد اولیه دچار مشکل شده است، عنوان کرد: کاکائو در بازار وجود ندارد، نارگیل، پسته، مغزها و انواع ژله‌ها گران است، کمبود نیز وجود دارد و وضعیت خرید مردم نسبت به سال گذشته دچار افت شده است.

وی در خصوص نظارت بر بازار گفت: ما با ۱۳ تیم بازرسی در ۱۳ منطقه شهرداری در خدمت همشهریان هستیم، بازرسان در سطح شهر حضور دارند و همراه با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف گشت‌های مشترکی برای کنترل بازار داریم. اگر مشتریان به مشکلی برخورد کردند می‌توانند با تلفن اتحادیه به شماره ۳۷۲۵۶۸۲۸ تماس بگیرند. مردم همچنین باید جهت حفظ سلامت خود از واحدهای مجاز ما خرید کنند و شیرینی نباید از نانوایی فانتزی، هایپرمارکت و سوپرمارکت خریداری شود.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها