یزد - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: برای کنترل و کاهش خشم در جامعه باید همه نهادهای متولی با عزم جدی در میدان عمل باشند.

کنترل خشونت نیازمند عزم جدی همه دستگاه های متولی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دادگستری استان یزد ،محمد حسین رحیمی زاده در نشست کارگروه پیشگیری و کنترل خشم در دادگستری استان یزد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ضرب و جرح عمدی از جرم های اول استان یزد محسوب می شود و به لحاظ اینکه این جرم از مصادیق خشونت می باشد لذا برنامه ریزی در جهت کنترل و کاهش خشم ضروری است.

وی برنامه های کنترل خشم را به چند دسته تقسیم کرد و افزود: با برخی از اقدامات همچون نصب دوربین های نظارتی می توان به صورت وضعی و انتظامی در کنترل خشم تأثیر گذاشت و البته برخی از برنامه های فرهنگی را باید اجرا کرد که نتایج آن در  بلند مدت حاصل می شود.

این مقام قضائی تصریح کرد: کنترل بسیاری از جرائم استان با توجه به نوع جرم و محل وقوع ترسیم شده است و باید با توجه به وضعیت هر محله، برنامه هائی را تدوین و اجرا کرد.

وی مشارکت همه نهادهای متولی را خواستار شد و گفت: بخشی از برنامه های فرهنگی در مدارس اجرا می شود که با حضور مقامات مرتبط دانش آموزان نسبت به برخی از عواقب خشم های آنی و خشونت آموزش می بینند.

معاون اجتماعی دادگستری استان خاطرنشان ساخت: برخی از جرائم محصول رشد نامتوازن و توسعه ناهمگون استان می باشند که البته تدوین برنامه هایی برای اصلاح این ساختار، مستلزم تعریف برنامه های بلند مدت در سطح کلان استان است.

رحیمی زاده جلب توجه آحاد جامعه و مشارکت نهادهای اجتماعی را در مسئله کنترل خشونت ضروری برشمرد و گفت: ایجاد کمپین های کنترل خشم و توجه دادن جامعه نسبت به مسئله خشونت در جامعه نیز از دیگر رویکردهائی است که باید در نظر قرار گیرد.


 

برچسب‌ها